Nanooks

Alla inlägg den 13 mars 2010

Av Jessica - 13 mars 2010 21:00

Gokväll!


Nu är min Prinsessas rum så rent o fint, och bilden med nalle puh med vänner är i stort sett klart. Johan köpte en ny gul färg idag så har lite mer att bättra på med Nalle Puh, sen så är den helt klar! :)

  

Nybäddad säng.

 

Har funderat och pratat lite med Johan och vi ska måla lite fler saker, bla ska jag texta "Jennifer" över hennes gavel på sängen, likså ska vi sedan göra på Jacob sida med namnet "Jacob" förståss. ;)


Sen ska jag måla någon mer "figur" ur Nalle Puh serien bredvid dörren, och förståss ska Jacob få en Tigger målad på sin garderobsdörr.

Sen har jag fhv köpt ett tyg (auktionen går ut imorgon kväll) så jag kan sy en gardin till deras rum med en baby Nalle Puh och Tigger på. Sen så ska vi skaffa en 50cm Pax garderob med plastlådor i som förvaring för leksaker, så vi slipper ta dyrbart golvutrymme för den saken.


En ny Ior har flyttat in oxå.. en fluffig variant som var på rea på Coop igår. Kunde inte låta bli och Jennifer verkar gilla den då hon bär den och favvis Ior mest hela tiden. ;)


Här är alla Nalle Puh saker i rummet, än så länge...

Snart färdiga målningen på Nalle Puh med vänner.

Påslakan.

Rysk Docka.

Tigger, Jacobs nalle.

Fluffig Ior.

Jennifer gillar att låna lillebrors nalle. ;)

Mycket uppskattad målning på garderoben!

Reserv Ior.

Matta.

Aktiverings leksak.

Lampa.

Favorit Ior.

Av Jessica - 13 mars 2010 13:57

Lite fler foton tagna imorse, tänk vad mysigt det är att samla familjen i sängen och bara mysa och busa! :)

 

Lite trött efter allt bus. :)

Pappa och son myser. :)

Av Jessica - 13 mars 2010 13:47

Ja, idag har jag massor jag vill ha gjort..


Jag ska bla. städa Jennifers rum, bädda rent, måla klart bilden på väggen, och sen så tänkte jag att vi skulle bada båda barnen.


Jag tänkte även passa på att putsa några fönster; Jennifers, sovrummet och vardagsrummet.

Har hittat den perfekta gardin till Jennifers rum nu oxå, men den e på Tradera så vet ju inte om det blir jag som köper den eller någon annan, men la bud där för första ggn idag iaf. Den e jättefin, vit kappa med Nalle puh och Tiger på. *håller tummarna*


Imorgon ska jag iväg på Tjej Brunch hos min kompis och Jennifers Gudmor Tess! På vägen dit ska jag även hämta upp Linda, ska bli såååå kul, sist vi alla sågs var ju i December! :)


Jennifer busig! ; )

Jennifer busar med pappa.

Av Jessica - 13 mars 2010 13:24

Hejsan


Igår vaknade jag tidigt, i vanlig ordning, och pratade lite med min mor runt 09.00 då jag tyckte Jennifer hade så konstiga temperaturer hela tiden. Då hon igår hade 40grader på kvällen när hon skulle läggas, och sen på morgonen hade hon 36,3grader..?!

Aja, vi kom fram till att det säkert var tänderna som spökade för inte kunde hon ha 40 grader och sen ha orka att springa runt o busa hela dagen.


Lite i sista minuten beslöt vi oss för att jag skulle hjälpa dem att hämta deras hund som var på undersökning på Albano. Så vart bara att packa ihop allt och komma iväg, passade på att ta med mig Soda (marsvinet) oxå som blivit tingad av en familj på morgonen oxå.


Väl i Vällingby hann jag bara äta lunch och ge barnen mat innan vi skulle åka, väl framme tog det en stund att hämta hunden. Sen hem och lämna av henne och vidare och hämta lite beställda varor och sen till Apoteket där både jag och mamma skulle ha lite olika saker både receptbelagda och annat.

(En sak jag bara inte förstår är Apotekets nya system, att först tar du en nummerlapp, väntar på din tur, går fram och visar dina recept. SEN måste du sitta ner IGEN och vänta medans en annan ska hämta dem recepten, vilket tog säkert 15min minst(!), och sen fram och hämta dina recept och SEN måste du ställa dig i kö i kassan för att betala allt.

Förr var det ju mycket bättre, då väntade du till din tur, fick dina recept och betala dem där istället.)

Sen vart det en snabb tur in på Claes Ohlsson där jag köpte en pensel, och in på Flügger färgdär mamma köpte en färg spray.

Sen gjorde vi rekord i att springa genom Coop på kort tid, då vi bara tog några få saker och sen hem till dem och laga middag.


Oj, lite rörigt skrivet ovan.. sorry. :(


Jag dammsög lite hos dem oxå, då dem har 3st hundar som fäller för tillfället, vilket gör att det blir nästan lite väl mycket päls på sina ställen, och Jennifer ska ju ändå krypa runt där. Mattorna vart sååå fina efteråt! *stolt*

(OBS! Ingen kritik mot mamma som inte ens visste att jag skulle komma förrens på morgonen och som givetvis dammsuger varje vecka, men med tre stora fällande hundar måste man dammsuga typ 3ggr/dag för att hålla det fint, nu hjälpte jag bara till lite.) :)


Middagen, bestående av Lasagne, vart bra och nästan all mat gick åt. ;)

  

Foto från Torsdagen då Jennifer somnade nedanför soffan medans jag ammade Jacob.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards