Nanooks

Direktlänk till inlägg 13 mars 2010

Rörig fredag

Av Jessica - 13 mars 2010 13:24

Hejsan


Igår vaknade jag tidigt, i vanlig ordning, och pratade lite med min mor runt 09.00 då jag tyckte Jennifer hade så konstiga temperaturer hela tiden. Då hon igår hade 40grader på kvällen när hon skulle läggas, och sen på morgonen hade hon 36,3grader..?!

Aja, vi kom fram till att det säkert var tänderna som spökade för inte kunde hon ha 40 grader och sen ha orka att springa runt o busa hela dagen.


Lite i sista minuten beslöt vi oss för att jag skulle hjälpa dem att hämta deras hund som var på undersökning på Albano. Så vart bara att packa ihop allt och komma iväg, passade på att ta med mig Soda (marsvinet) oxå som blivit tingad av en familj på morgonen oxå.


Väl i Vällingby hann jag bara äta lunch och ge barnen mat innan vi skulle åka, väl framme tog det en stund att hämta hunden. Sen hem och lämna av henne och vidare och hämta lite beställda varor och sen till Apoteket där både jag och mamma skulle ha lite olika saker både receptbelagda och annat.

(En sak jag bara inte förstår är Apotekets nya system, att först tar du en nummerlapp, väntar på din tur, går fram och visar dina recept. SEN måste du sitta ner IGEN och vänta medans en annan ska hämta dem recepten, vilket tog säkert 15min minst(!), och sen fram och hämta dina recept och SEN måste du ställa dig i kö i kassan för att betala allt.

Förr var det ju mycket bättre, då väntade du till din tur, fick dina recept och betala dem där istället.)

Sen vart det en snabb tur in på Claes Ohlsson där jag köpte en pensel, och in på Flügger färgdär mamma köpte en färg spray.

Sen gjorde vi rekord i att springa genom Coop på kort tid, då vi bara tog några få saker och sen hem till dem och laga middag.


Oj, lite rörigt skrivet ovan.. sorry. :(


Jag dammsög lite hos dem oxå, då dem har 3st hundar som fäller för tillfället, vilket gör att det blir nästan lite väl mycket päls på sina ställen, och Jennifer ska ju ändå krypa runt där. Mattorna vart sååå fina efteråt! *stolt*

(OBS! Ingen kritik mot mamma som inte ens visste att jag skulle komma förrens på morgonen och som givetvis dammsuger varje vecka, men med tre stora fällande hundar måste man dammsuga typ 3ggr/dag för att hålla det fint, nu hjälpte jag bara till lite.) :)


Middagen, bestående av Lasagne, vart bra och nästan all mat gick åt. ;)

  

Foto från Torsdagen då Jennifer somnade nedanför soffan medans jag ammade Jacob.

 
 
Annica

Annica

16 mars 2010 12:11

Apoteket kanske har infört arbetsmarknadsåtgärder för att få folk i arbete;) Man kan ju undra men inte är det roligt att behöva vänta onödigt länge. Det är också irriterande med den nya avregleringen. Tidigare kunde de ringa och kolla med andra apotek om en medicin var slut men det går inte längre då de tillhör olika kedjor

http://mizhakatt.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 21 januari 2018 16:00

Jacob, Jennifer och Wilma leker i backen.   Hej   Den här helgen har jag och barnen bara varit hemma och tagit det lungt, mycket för att jag är rätt sliten efter veckan som varit men likaså för att Jennifer behöver bearbeta det som hänt s...

Av Jessica - 15 januari 2018 13:07


Min fina Aston <3  Igår var en ganska intensiv och otursdrabbad dag för oss, dagen började med att jag hade kramper i magen och övervägde att åka in till akuten. Min Endometrios bråkade och jag låg dubbelvikt i ett par timmar, men tur nog hjä...

Av Jessica - 11 januari 2018 11:57


  Igår testade jag och Jennifer ett nytt recept på muffins, med Nutella i.Muffinsen var jättegoda men Nutellan kommer vi skippa nästa gång, här kommer receptet. ;)   Muffins   Ingredienser   4 Ägg 4 dl Socker 100 gr Smält smör ...

Av Jessica - 10 januari 2018 18:45

Wilma 8 veckor   Hejsan därute, ni som fortfarande kollar in här på bloggen ibland.   Livet har lunkat på här hemma hela hösten och vintern, med stora framsteg, men likaså många motgångar, vi försöker tänka utanför lådan för att hitta lösn...

Av Jessica - 7 september 2017 18:58

Cadance   Nu går dagarna i vardagslunk, barn till skolan och mannen på jobbet, möten och det vanliga stöket med djur och hushåll.   Jennifer går i skolan och det går klart över förväntan måste jag säga, hennes assistent är jättebra och be...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards