Nanooks

Alla inlägg den 14 februari 2016

Av Jessica - 14 februari 2016 16:54

 

Då var hon fixad och klar, igår vart det grovklipp, dusch och sen föning, men finklippet fick bli idag.
Det var lättare att klippa pudel när man gjorde det oftare än jag gör nu (som när jag och mor min hade fyra pudlar gemensamt och det var jag som skötte pälsen på alla fyra) , men hon duger och ska ju inte ställas ut iaf. ;)
 
När jag skulle fota henne (lättare sagt än gjort när det finns roligare saker att göra än att sitta på en pall och titta i n i kameran) blev Alice så avis så hon fick komma med på en bild hon med. ;)
 

Bästa vännerna, Alice och Stella.   

  
I morse blev jag väckt av min prinsessa som idag mår mycket bättre, det känns verkligen som det värsta är över nu och  förhoppningsvis är  hon frisk inom kort. :)
Jag fick även presenter på sängen, en underbar lotion från Victoria Secret som jag tycker doftar ljuvligt, jag fick parfymen med samma doft i julas. (Ibland är det tur att maken min jobbar på Arlanda, och kan köpa hem sånt här vardagslyx åt mig. )   


Jag fick även en växtlampa som vi kan ha i köket till mina frösådder, något jag önskat mig länge, lampan kommer senare flytta in i tvättstugan men då det är renoveringskaos därinne så får den hänga i köket tillsvidare. :)

 

Nu kommer maken laga lyxig middag med pasta och kräftstjärtar och sen blir det att mysa med familjen framför någon bra film.

Det bästa jag vet är att fira min födelsedag med maken och barnen och på det lite god mat, mer lyxigt än så behöver det faktiskt inte vara. :)

Av Jessica - 14 februari 2016 10:00


Jag förstår inte och kommer heller aldrig att förstå hur någon kan åka ut i skogen och dumpa små kattungar, men trots att jag inte gör det är jag ändå glad att lilla Alice hittades med sina två systrar av en familjemedlem till oss, och att det var mig dom ringde för att be om råd.
 
Alice systrar har nu flyttat och bor tillsammans i en underbar familj och lilla Alice blev kvar här hos oss, det har varit lite turer med avmaskning då alla kattungarna hade rejält med mask när dom hittades, men nu mår Alice bara bra.
I veckan som var så vart det även dags för kastrering, det drog ut lite på tiden att få det gjort men det är nu fixat och klart. :)
Hon har skött sig prima efter kastreringen och såret ser fint ut, så plåstret åker nog idag eller imorgon, nu är det bara en två veckor kvar av att ha olika foder till katterna och sedan kan alla våra katter äta samma foder, vilket blir det foder Olga måste äta för att inte få urinstenar.
 

Alice är den av katterna som inte bryr sig om skällande hundar och att barnen härjar för fulla muggar, hon älskar att vara med oss (ja, framför allt mig) och följer oss vad vi än gör.
Och utekatt är hon verkligen, hon är nog den som minst räds regn och snö, förutom Vincent möjligvis, hon har även kommit in och varit toklerig dagar när det är lervälling på sina ställen i trädgården.  
Att hon nog har Birma i sig märks förutom det självklarra som utseende även genom att hon gillar utelivet och även på pälsen som är tät och lång, det krävs lite pälsvård men så länge man håller av det så blir det inga problem. :)
 

 

Nu hoppas jag ni alla har en underbar Alla hjärtans dag!

 
Här ska vi äta lite gott ikväll och se på film och med lite tur kommer jag kankse få nån fin present..

det är ju ändå min födelsedag också. :)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards