Nanooks

Alla inlägg den 7 februari 2016

Av Jessica - 7 februari 2016 14:22

Trädgårdslandet. :)


Idag har jag pysslat ute i trädgården igen, det behövs verkligen nu efter vinter men trädgårdslanden får vänta tills tjälen gått ur marken. :)
 

Jag har även kikat lite på hur jag ska lösa det med hönshuset, vill ju ha plats för hönorna men samtidigt ha lite utrymme för förvaring med foder, kutterspån, halm m.m


Blivande hönshuset. :)


Likaså tog jag och Johans oss en fika ute i vårsolen och diskuterade hur vi ska göra rastgården, lite finurlande så har vi nog kommit på en lösning. Även om dom har en inhägnad del så kommer dom mestadels få gå lösa i rasthagen.
Ett annat projekt är att lösa trädgårdslandet, nu har vi massor av pallkragar och det är ju bra till vissa saker, men jag vill delvis gräva upp marken så vi kan odla på friland också, och sen måste vi ju hönssäkra så inte hönorna äter upp allt för oss, samt se till att katterna inte använder mina nysådda land som toalett och gräver upp allt som dom tyvärr gjorde en del i sommras. ;)
 
Ja många tankar och funderingar har det blivit, men nu är det dags att bara njuta av att jag har en bra dag och känner mig pigg, var så länge sedan jag kände mig så här positiv så gäller att passa på att njuta av varje minut. :)
 
Nu står Kallopsen på spisen och kokar sakteliga och i ugnen står en kladdkaka som vi ska ha till fikat, ute lyser solen fortfarande så hinner nog ta en promenad efter fikat och bara andas lite. :)
 
Hoppas ni har en ljuvlig Söndag ni också! <3 <3 <3

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards