Nanooks

Alla inlägg den 13 februari 2016

Av Jessica - 13 februari 2016 14:26

I veckan som gick fick jag något av ett infall, i Måndags gick jag in i en butik och frågade om jag möjligtvis skulle kunna få arbetsträna där, efter lite prat fick jag veta att jag skulle återkomma på Torsdag eller Fredag och få veta om det gick bra. :)
 
Sagt och gjort, jag väntade och tänkte att jag skulle hinna träffa min läkare nu på Fredag innan jag ringde för att kolla hur det skulle bli, men med sjuk son vart det inget läkarbesök och jag fick tokångest.. vad hade jag gjort!!! :o
Tänk om Försäkringskassan eller läkaren skulle bli sura och vägra stötta mig i detta, gick jag för fort fram?

Oj oj många tankar snurrade i huvudet, blir ju lätt ganska överdrivna känslor hos mig när min ADHD och Asperger slår till, alla känslor blir som 100gånger starkare och mer intensiva än om ja inte haft mina svårigheter. :/
 
Tur nog tog jag mig samman och ringde FK och där fick jag stort stöd och fick även prata med min handläggare, nu har vi planerat in ett möte i slutet av månaden där jag kommer träffa min handläggare från FK samt någon från arbetsförmedlingen och dom ska hjälpa mig med en plan och pappersarbete så jag kan börja arbetsträna redan nu i Mars. :D
 
Så från total panik till superglädje gick det på typ fem minuter! ;)


Nu ska jag besöka arbetsplatsen igen i veckan som kommer och berätta att jag kan börja där nu i Mars, och att vi planerat in ett möte inom kort med arbetsförmedlingen osv så dom inte ger bort min chans att arbetsträna till någon annan.
Nu var det över ett år sedan jag jobbade och det känns både roligt, spännande och lite läskigt på en och samma gång! :)
Men jag har vuxit rätt mycket senaste året, inte bara genom att gå in i väggen och nå botten och kampen att ta sig därifrån utan även som mamma till ett barn med svårigheter och min kamp att ge henne rätt stöd både från Bup samt från skola, jag har nog vuxit en hel del och jag hoppas att det lugn som infunnit sig håller sig kvar även när jag börjar arbetsträna. :)


Det blir lite pussel att få ihop planering för lämning på både förskola-Skola samt restid till Norrtälje ett par dagar i veckan, men det känns ändå som ett lyxproblem. Det ska bli kul att komma ut och jobba lite och få känna mig lite nyttig igen, hurvida detta kan leda till ett jobb är mycket osäkert men en erfarenhet lär det definitivt bli. :)

Av Jessica - 13 februari 2016 14:02

 

Här hemma har vi delvis sjukstuga idag, Jacob som hade lite feber efter sin vaccination är pigg och kry igen men igår kväll insjuknade Jennifer och hon har blivit rejält sjuk under natten i över 40graders feber, stackarn. :/

 

Efter en orolig natt och rätt lite sömn så passade jag på att gå ut på en härlig långpromenad med Stella när solen sken och värmde på ute i snön, nu var det ett par dagar sedan hon fick springa av sig rejält då det regnat eller snöat för fullt ute den här veckan, så idag var hon ovanligt sprallig och busig. :)

 

Jag är verkligen glad att vi flyttade hit till Edsbro, den här underbara blandningen av villaområden, el-ljusspår, gamla gårdar och underbar natur i form av åkrar och skogar. Ja, vad finns det inte att älska! <3
Nu när jag har Stella som promenadsällskap kommer jag ut mycket mer och det gör mycket för välmåendet. :)
 

 

Nu på eftermiddagen ska Stella bli duchad och fixad så hon inte ser ut som ett skogstroll längre. ;)
Ska lägga ut ett foto när hon är fixad och fin. :)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards