Nanooks

Direktlänk till inlägg 14 februari 2016

Nyfriserad och fin

Av Jessica - 14 februari 2016 16:54

 

Då var hon fixad och klar, igår vart det grovklipp, dusch och sen föning, men finklippet fick bli idag.
Det var lättare att klippa pudel när man gjorde det oftare än jag gör nu (som när jag och mor min hade fyra pudlar gemensamt och det var jag som skötte pälsen på alla fyra) , men hon duger och ska ju inte ställas ut iaf. ;)
 
När jag skulle fota henne (lättare sagt än gjort när det finns roligare saker att göra än att sitta på en pall och titta i n i kameran) blev Alice så avis så hon fick komma med på en bild hon med. ;)
 

Bästa vännerna, Alice och Stella.   

  
I morse blev jag väckt av min prinsessa som idag mår mycket bättre, det känns verkligen som det värsta är över nu och  förhoppningsvis är  hon frisk inom kort. :)
Jag fick även presenter på sängen, en underbar lotion från Victoria Secret som jag tycker doftar ljuvligt, jag fick parfymen med samma doft i julas. (Ibland är det tur att maken min jobbar på Arlanda, och kan köpa hem sånt här vardagslyx åt mig. )   


Jag fick även en växtlampa som vi kan ha i köket till mina frösådder, något jag önskat mig länge, lampan kommer senare flytta in i tvättstugan men då det är renoveringskaos därinne så får den hänga i köket tillsvidare. :)

 

Nu kommer maken laga lyxig middag med pasta och kräftstjärtar och sen blir det att mysa med familjen framför någon bra film.

Det bästa jag vet är att fira min födelsedag med maken och barnen och på det lite god mat, mer lyxigt än så behöver det faktiskt inte vara. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 21 januari 2018 16:00

Jacob, Jennifer och Wilma leker i backen.   Hej   Den här helgen har jag och barnen bara varit hemma och tagit det lungt, mycket för att jag är rätt sliten efter veckan som varit men likaså för att Jennifer behöver bearbeta det som hänt s...

Av Jessica - 15 januari 2018 13:07


Min fina Aston <3  Igår var en ganska intensiv och otursdrabbad dag för oss, dagen började med att jag hade kramper i magen och övervägde att åka in till akuten. Min Endometrios bråkade och jag låg dubbelvikt i ett par timmar, men tur nog hjä...

Av Jessica - 11 januari 2018 11:57


  Igår testade jag och Jennifer ett nytt recept på muffins, med Nutella i.Muffinsen var jättegoda men Nutellan kommer vi skippa nästa gång, här kommer receptet. ;)   Muffins   Ingredienser   4 Ägg 4 dl Socker 100 gr Smält smör ...

Av Jessica - 10 januari 2018 18:45

Wilma 8 veckor   Hejsan därute, ni som fortfarande kollar in här på bloggen ibland.   Livet har lunkat på här hemma hela hösten och vintern, med stora framsteg, men likaså många motgångar, vi försöker tänka utanför lådan för att hitta lösn...

Av Jessica - 7 september 2017 18:58

Cadance   Nu går dagarna i vardagslunk, barn till skolan och mannen på jobbet, möten och det vanliga stöket med djur och hushåll.   Jennifer går i skolan och det går klart över förväntan måste jag säga, hennes assistent är jättebra och be...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards