Nanooks

Direktlänk till inlägg 14 februari 2016

Alla hjärtans dag

Av Jessica - 14 februari 2016 10:00


Jag förstår inte och kommer heller aldrig att förstå hur någon kan åka ut i skogen och dumpa små kattungar, men trots att jag inte gör det är jag ändå glad att lilla Alice hittades med sina två systrar av en familjemedlem till oss, och att det var mig dom ringde för att be om råd.
 
Alice systrar har nu flyttat och bor tillsammans i en underbar familj och lilla Alice blev kvar här hos oss, det har varit lite turer med avmaskning då alla kattungarna hade rejält med mask när dom hittades, men nu mår Alice bara bra.
I veckan som var så vart det även dags för kastrering, det drog ut lite på tiden att få det gjort men det är nu fixat och klart. :)
Hon har skött sig prima efter kastreringen och såret ser fint ut, så plåstret åker nog idag eller imorgon, nu är det bara en två veckor kvar av att ha olika foder till katterna och sedan kan alla våra katter äta samma foder, vilket blir det foder Olga måste äta för att inte få urinstenar.
 

Alice är den av katterna som inte bryr sig om skällande hundar och att barnen härjar för fulla muggar, hon älskar att vara med oss (ja, framför allt mig) och följer oss vad vi än gör.
Och utekatt är hon verkligen, hon är nog den som minst räds regn och snö, förutom Vincent möjligvis, hon har även kommit in och varit toklerig dagar när det är lervälling på sina ställen i trädgården.  
Att hon nog har Birma i sig märks förutom det självklarra som utseende även genom att hon gillar utelivet och även på pälsen som är tät och lång, det krävs lite pälsvård men så länge man håller av det så blir det inga problem. :)
 

 

Nu hoppas jag ni alla har en underbar Alla hjärtans dag!

 
Här ska vi äta lite gott ikväll och se på film och med lite tur kommer jag kankse få nån fin present..

det är ju ändå min födelsedag också. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 21 januari 2018 16:00

Jacob, Jennifer och Wilma leker i backen.   Hej   Den här helgen har jag och barnen bara varit hemma och tagit det lungt, mycket för att jag är rätt sliten efter veckan som varit men likaså för att Jennifer behöver bearbeta det som hänt s...

Av Jessica - 15 januari 2018 13:07


Min fina Aston <3  Igår var en ganska intensiv och otursdrabbad dag för oss, dagen började med att jag hade kramper i magen och övervägde att åka in till akuten. Min Endometrios bråkade och jag låg dubbelvikt i ett par timmar, men tur nog hjä...

Av Jessica - 11 januari 2018 11:57


  Igår testade jag och Jennifer ett nytt recept på muffins, med Nutella i.Muffinsen var jättegoda men Nutellan kommer vi skippa nästa gång, här kommer receptet. ;)   Muffins   Ingredienser   4 Ägg 4 dl Socker 100 gr Smält smör ...

Av Jessica - 10 januari 2018 18:45

Wilma 8 veckor   Hejsan därute, ni som fortfarande kollar in här på bloggen ibland.   Livet har lunkat på här hemma hela hösten och vintern, med stora framsteg, men likaså många motgångar, vi försöker tänka utanför lådan för att hitta lösn...

Av Jessica - 7 september 2017 18:58

Cadance   Nu går dagarna i vardagslunk, barn till skolan och mannen på jobbet, möten och det vanliga stöket med djur och hushåll.   Jennifer går i skolan och det går klart över förväntan måste jag säga, hennes assistent är jättebra och be...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards