Nanooks

Direktlänk till inlägg 6 februari 2016

Ännu en skolvecka har gått..

Av Jessica - 6 februari 2016 11:57

Alice tycker det är mysigt när barnen lämnar sina kläder i högar i hallen,

kan tyvärr inte säga att jag tycker detsamma. ;)



Nu har ännu en veckat passerat, om än något ovanlig här hemma, då det gick magsjuka på Förskolan så gick Jacob bara där i Måndags när jag skulle till tandhygenisten men sen fick han vara ledig resten av veckan och det funkade för här hemma har vi klarat oss från magsjukan. :)
 
Dock har jag varit småförkyld hela veckan men det har äntligen vänt och nu mår jag bra igen. :)
 
Jennifer var jättepositiv till skolan i Måndags, kanske för att hon fick ha en prinsessklänning och krona på sig. ;)

 
I  Måndags firade dom 100-dagars jubileum på skolan, dvs att barnen gått 100-dagar i skolan, det firas med en mysig start med högläsning med fröken och sen lite disco och efter lunchen fick barnen titta på film och äta popcorn och dricka saft. :)
Mysigt värre förståss men tyvärr så vart det lite mycket för Jennifer som hamnade i affekt så fort hon hoppade in i bilen, Måndag eftermiddag bestod av Meltdowns och vi som tur nog har märkt vad som fungerar är så pass lågaffektiva i bemötandet att utbrotten inte eskalerade allt för mycket.

 
Tisdag vart en sämre dag dock, efter många meltdowns så blir man trött och det märks verkligen på Jennifer som jobbade på ovanligt trögt och långsamt i skolan men mot slutet av dagen hade hon blivit lite gladare. :)

 
Samma spår har det fortsatt i med läxläsningen, Jennifer är jätteduktig men tappar lusten när hon läst halva boken ungefär men med lite muta om en godis efteråt så har vi fått henne att läsa det hon ska och hon får så mycket beröm att hon tycker det är rätt kul ändå. :)


Nu på Måndag är hon ledig från skolan för då ska hon och jag åka till Barnkliniken i Norrtälje för att påbörja utredningen om ev epilepsi. På kvällen är jag ensam med barnen då Johan ska hjälpa Farmor och Farfar med flytten till nya lägenheten, spännande värre! ;)

 
Tisdagen blir lika rörig, då ska Jennifer till skolan och jag ska direkt efter åka med Jacob till Logopeden, efter en snabb lunch blir det att åka till Skolan och lämna över Jacob till Pappa och sen ska jag åka med fröken, skolpsykologen och rektorn till Cereb för återgivning till skolan från psykologen som gjorde utredningen på Jennifer nu i höstas.
Det känns bra att kunna åka med och höra vad som sägs speciellt nu när vi har landat i hennes diagnos och man kan ta till sig lite mer av vad psykologen säger. :)
 
Det bästa hjälpmedlet mot Jennifers stress har vi upptäckt är hunden Stella, varje morgon ställer jag Stellas mat på blöt innan vi väcker Jennifer som får gå ner och ge hunden mat. Hon är betydligt gladare när hon har en busig och sprallig hund som vill ha hennes uppmärksamhet än när bara mamma vill att man ska gå upp inför skolan. ;)
Även på vägen hem från skolan nyttjar vi Stellas närhet, genom att Stella får sitta  i Jennifers knä i bilen, Stella är jättenöjd och sover så gott och Jennifer blir lugn av att klappa Stella och är på betydligt bättre humör när hon kommer hem än när Stella inte är med i bilen. :)

 

Idag är Jennifer fortfarande lite tjurig och lättstött men vi tar det lungt och håller oss hemma hela helgen så hon får återhämta sig inför nästa vecka. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 21 januari 2018 16:00

Jacob, Jennifer och Wilma leker i backen.   Hej   Den här helgen har jag och barnen bara varit hemma och tagit det lungt, mycket för att jag är rätt sliten efter veckan som varit men likaså för att Jennifer behöver bearbeta det som hänt s...

Av Jessica - 15 januari 2018 13:07


Min fina Aston <3  Igår var en ganska intensiv och otursdrabbad dag för oss, dagen började med att jag hade kramper i magen och övervägde att åka in till akuten. Min Endometrios bråkade och jag låg dubbelvikt i ett par timmar, men tur nog hjä...

Av Jessica - 11 januari 2018 11:57


  Igår testade jag och Jennifer ett nytt recept på muffins, med Nutella i.Muffinsen var jättegoda men Nutellan kommer vi skippa nästa gång, här kommer receptet. ;)   Muffins   Ingredienser   4 Ägg 4 dl Socker 100 gr Smält smör ...

Av Jessica - 10 januari 2018 18:45

Wilma 8 veckor   Hejsan därute, ni som fortfarande kollar in här på bloggen ibland.   Livet har lunkat på här hemma hela hösten och vintern, med stora framsteg, men likaså många motgångar, vi försöker tänka utanför lådan för att hitta lösn...

Av Jessica - 7 september 2017 18:58

Cadance   Nu går dagarna i vardagslunk, barn till skolan och mannen på jobbet, möten och det vanliga stöket med djur och hushåll.   Jennifer går i skolan och det går klart över förväntan måste jag säga, hennes assistent är jättebra och be...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards