Nanooks

Direktlänk till inlägg 22 maj 2016

Mycket på en och samma dag

Av Jessica - 22 maj 2016 20:47

 
Vilken vecka, tiden har flugit fram känns det som, men det är nog för att jag haft saker bokade varje dag.
 
I Fredags lämnade jag och lillebror Jennifer i skolan, hon skulle på utflykt i skogen och en ynka timma efter vi vinkat hej då till henne var det dags för andra inskolningen för Jacob till sin blivande förskoleklass.

 
Jacob hade hur kul som helst och jag och alla andra föräldrar samlades i Rolles klass och dekorerade barnens läskontraktsböcker medans barnen var kvar i klassrummet med fröken.
Barnen får hem denna läskontraktsbok Måndag till Fredag varje vecka och vi föräldrar skriver vilka böcker vi övat på att läsa hemma, på det viset kommuniserar vi med lärarna hur det går med läsningen hemma och Jennifer har nu gjort detta senaste terminen och vilka framsteg vi sett, hon läser nu lättlästa böcker från skolan aldeles själv. *såklart är jag såååå stolt över henne*


 

Efter inskolningen åkte vi hem och stekte pannkakor till lunch, sen vart det en långpromenad för mig medans Jacob cyklade, ca 4,5km blev promenaden och vi njöt verkligen av det fina vädret. :)
Vi hann hem och baka en kladdkaka innan Johan hämtade Jennifer hos en kompis på vägen hem, detta är första kompisen Jennifer åkt hem till efter skolan och det hade gått jättebra. :)

 
Jennifer blev egentligen bjuden till kalas i helgen men jag ringde och pratade med mamman och förklarade att det skulle bli jobbigt för Jennifer samt talade om hennes npf-problematik, mamman var verkigen förstående och vi begränsade besöket till två timmar och flyttade det till Fredagseftermiddagen istället och det blev som ett mini kalas för bara födelsedagsbarnet och Jennifer, på det viset orkade Jennifer med besöket.

 
Det här var en ovanligt välplanerad dag, då jag bett fritids om hjälp med att se till att Jennifer gått på toaletten innan hon skulle gå hem med A, samt att se till att hon fick med sig sina saker hem från skolan, kommunikation mellan mig och mamman där jag var öppen med problematiken och begränad tid för lek så Jennifers energi inte skulle ta slut. Och det lönade sig, Jennifer ser fram emot att åka hem till A igen, precis så som det ska vara! :)
  

Kusinerna, Jennifer, Linus och Jacob.


På kvällen kom farbror Jari och kusinerna Frida och Linus över till oss och vi gick ner till Pizzerian och åt middag innan det blev kvällsfika på altan. Barnen var helt överlyckliga!
Johan som har jouren lyckades vara med på middagen men jobbade sen resten av kvällen, och har jobbat vidare hela helgen, nu är det tur nog bara ett par dagar kvar av denna jousvecka.
 

Barnen var verkligen uppe i varv när gästerna åkt hem så vi tog en promenad så dom kunde varva ner lite innan det var dags att natta dom.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 21 januari 2018 16:00

Jacob, Jennifer och Wilma leker i backen.   Hej   Den här helgen har jag och barnen bara varit hemma och tagit det lungt, mycket för att jag är rätt sliten efter veckan som varit men likaså för att Jennifer behöver bearbeta det som hänt s...

Av Jessica - 15 januari 2018 13:07


Min fina Aston <3  Igår var en ganska intensiv och otursdrabbad dag för oss, dagen började med att jag hade kramper i magen och övervägde att åka in till akuten. Min Endometrios bråkade och jag låg dubbelvikt i ett par timmar, men tur nog hjä...

Av Jessica - 11 januari 2018 11:57


  Igår testade jag och Jennifer ett nytt recept på muffins, med Nutella i.Muffinsen var jättegoda men Nutellan kommer vi skippa nästa gång, här kommer receptet. ;)   Muffins   Ingredienser   4 Ägg 4 dl Socker 100 gr Smält smör ...

Av Jessica - 10 januari 2018 18:45

Wilma 8 veckor   Hejsan därute, ni som fortfarande kollar in här på bloggen ibland.   Livet har lunkat på här hemma hela hösten och vintern, med stora framsteg, men likaså många motgångar, vi försöker tänka utanför lådan för att hitta lösn...

Av Jessica - 7 september 2017 18:58

Cadance   Nu går dagarna i vardagslunk, barn till skolan och mannen på jobbet, möten och det vanliga stöket med djur och hushåll.   Jennifer går i skolan och det går klart över förväntan måste jag säga, hennes assistent är jättebra och be...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards