Nanooks

Alla inlägg den 13 maj 2016

Av Jessica - 13 maj 2016 20:26

 Rolig gunga ute vid Gisen. :) 

 

Vilken intensiv och rent utsagt jobbig vecka det här har varit, jag känner mig helt slut.

 
Men när jag väckte barnen igår och Jacob bara var ledsen och mammig fick jag en idé som skulle roa både mig och honom... jag kan ju få en hel del sådana där impulsiva ideér troligen då min ADHD gör att jag inte alltid kan kotrollera mina impulser. ;)
Jag slog en signal till Farmor som var på och ett samtal till Förskolan där jag berättade att Jacob fick vara ledig då han behövde en mamma-dag så åkte vi till skolan med Jennifer, Jacob hade inte en aning om vad mamma hade planerat mer än att jag hade bus på gång då jag packat en ryggsäck med fika. ;)
 
När Jennifer var överlämnad till fröken och vi kommit ut från skolan så berättade jag för Jacob att vi skulle åka till Farmor och Farfar och sen skulle Farmor följa med på ett äventyr med oss och att vi skulle åka till museét där dom har dinosaurier. Gissa om Jacob blev glad! :D
 

Jacob och Farmor. 

 

Så efter att ha hämtat upp Farmor så åkte vi till Naturhistoriska museet och tittade på allt möjligt intressant och spännande som fåglar, insekter, dinosaurier, skelett och såklart tittade vi extra på avdelningarna svenska djur, människokroppen och avslutade med Jacobs favorit med alla vackra stenar.
Vi fikade i solen ute på trappen framför entrén och mumsade på lite bullar, kaffe och festisar och bara njöt av att vara tillsammans ute på äventyr.
  

 

  

 

 

Tänk att vi har dessa vackra katter här i Edsbro. :) 

 
Efter vårt besök på Naturhistoriska Museet så bar det av hemåt, men ett stop på vägen hos McDonalds fick det bli då vi alla var hungriga och sen en snabbis in i en lekbutik för att köpa en present då Jacob ska på barnkalas imorgon.
När Farmor var lämnad hemma hos Farfar och Sigge igen åkte vi till Rimbo och hämtade upp syrran, hon vart såklart lite avundsjuk när Jacob berättade vad vi gjort så jag fick en idé på vägen hem...


   
När vi nästan var hemma i Edsbro fick barnen blunda och hålla händerna för ögonen och sedan åkte jag ut till sjön Gisen där dom fick busa i lilla lekparken och såklart känna på vattnet. :)

 

Med två trötta barn var det dags att vända hemmåt och laga middag, men vilken dag det blev.. även om jag var och fortfarande är väldigt trött ger det mig energi att bara vara med barnen att njuta här och nu och strunta i allt vardagligt, det här var precis vad vi behövde. :)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards