Nanooks

Alla inlägg den 16 maj 2016

Av Jessica - 16 maj 2016 13:44

Aston som liten kattunge.

 

Nu var det nästan två år sedan som fina katten Tuva flyttade hem till oss, hon var chippad men hade ingen ägare registrerad och i väntan på att de tre månaderna skulle gå tills jag fick adoptera henne så fick vi bli hennes jourhem.
Snart visade det sig att Tuva skulle bli en mamma och då katthemmet inte ägde henne i väntan på dessa tre månaderna så kunde hon inte kastreras så hon födde inom kort hela 6st kattungar hemma hos oss.
Jag var med under hela födseln och en av raringarna som föddes här hemma var våran fina kille Aston, han valde mig framför sin mamma och kom alltid springandes till mig när jag kom in i rummet.
Som mest hade vi under den sommaren hela 8 stycken kattungar här hemma, 6st som Tuva var mamma till och två hitte kattungar som hittades i dåligt skick som Tuva tog till sig som sina egna, alla katterna har idag nya hem. :)

  
Tuva bodde hos oss i närmre ett år och var en helt fantastisk katt, men tyvärr mobbade hon våra andra katter Olga och Vincent och situationen blev ohållbar och hon fick tillslut ett nytt hem där hon kunde vara i centrum och slippa andra katter.
  

Aston blev min kattunge från start och än idag har han och jag ett speciellt band.
De dagar jag inte själv märker av att jag mår dåligt berättar han för mig genom sitt sätt att få mig att sitta ner att förstå att jag behöver andas och lugna ner mig, likaså är han alltid hos mig om jag får en panikattack, hans närvaro gör att jag snabbare mår bättre igen.  
För mig är katterna underbara familjemedlemmar som även har en förmåga att stötta mig i vardagen med mitt mående, dom är helt enkelt fantastiska. :)

  


Aston som vuxen och ståtlig herre. :)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards