Nanooks

Alla inlägg den 25 maj 2010

Av Jessica - 25 maj 2010 16:29

Tja


Ja, vad har jag hittat på för hyss idag? ;)


Jag har busat och gullat med barnen förståss! Och bytt blöjor innehållande både nr1 och nr2. :P

Jennifer har idag ätit vanlig mat i flera omgångar och har piggnat till rejält, för nu är det full rull tills man däckar som gäller! ;)

Jacob hostar och har sig.. min misstanke är att han liksom jag nog är lite allergiska mot all denna eländiga pollen, men enligt min bvc sköterska kan så inte vara fallet för barn under 1år är inte allergiska mot pollen.

Varför skulle dom inte kunna vara det?!


Jag har haft fullt upp med rymmande småkissar i hela huset, så nu måste dörren in till dem hållas stängd om dem inte ska springa överallt.

Jag har även städat inne i skötrummet/kattrummet och nu ser det ovanligt rent ut, med tanke på att man mestadels går på kattsand bara man kliver in. ;)


Jag har diskat och decifinerat nappar, och även torkat rent  i köket, vilket var mycket behövligt!

Jag förstår inte hur ett kök kan bli så stökigt om man missar att tömma och sen fylla en diskmaskin?!


Det har varit regn och rusk ute mestadels under dagen, så någon stund ute i trädgården blir nog inte av. Men om ca 2h är Johan hemma och då kankse jag kan ta och smita ut med Stella en runda, för det kryper i min kropp när jag inte får komma ut och röra på mig ordentligt.


Sen blir det trist mat för grisarna idag bara lite vitkål, ängshö och rent vatten. Jag känner inte för att gå ut och plocka gräs och bli genomsur med en hemsk hosta jag vill inte riskera att bli ordentligt sjuk. Men förståss har det torkat upp till kvällen kan jag ju alltid ta med mig en påse när jag går ut med hunden. *håller tummarna för fint väder*


Ett problem kvarstår dock.. vad ska jag hitta på till middag?

Vi äter kring 20.00 varje kväll numer och jag vill nog hellre äta lite tidigare på det viset är man inte lika hungrig så man proppar inte i sig för mycket mat och det är ju bra när man försöker gå ner ett par kilon. ;)


Nej, nu ska jag fortsätta härja runt här hemma, ska plocka leksaker överallt och dammsuga lite i vardagsrummet oxå.


Hahaha.. jag tror Jennifer leker "tafatt" med "Pip-Maja".. hon springer eller kryper omkring med "Pip-Maja" i hasorna. Ser rätt så kul ut! :)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards