Nanooks

Alla inlägg den 4 maj 2010

Av Jessica - 4 maj 2010 20:33

Hejsan


Idag gick Jennifer på dagis från 09:00-13:45! Och hon vilade för första gången och det gick bra, hon sov iaf i 1h15min. :)

Imorgon går hon samma tid och på Torsdag och Fredag går hon till kl 15:00 sen är honfärdig inskolad! *stolt mamma*


Hemma så har jag mest suttit och fixat med vårt festprogram till bröllopet, och det börjar se bra ut nu. ;)

Sen så har jag skött det vanliga, tvätt, disk och förståss Jacob. Både idag och igår gick jag en långpromenad med barnen och hundarna. Känns så skönt att komma ut och röra på sig, även om det är lite tråkigt att inte ha någon att prata med.


Under dagen sen så såg jag däremot ett mycket dåligt beteende från Sallies sida.. hon morrade inte bara på Jennifer längre hon började naffsa och visa sig mycket aggressiv. Tur nog har hon inte bitit så det blivit något märke, men jag har efter mycket funderande beslutat mig för att nu vågar jag inte låta det gå längre. Sen Jacob kom har Sallie blivit mer och mer aggressiv mot Jennifer och om Jacob bröjar röra på sig mera så lär inte situationen bli bättre, och imorgon kommer jag boka tid för att låta min gamla kompis somna in. Detta är det värsta beslut jag behövt ta, men jag sätter mina barns säkerhet före alla mina djur, även min äldsta och bästa kompis Sallie som funnits vid min sida i 6,5år nu.


Ja, jag känner väl inte för att skriva så mycket mer här idag, jag mår inte så bra som ni kankse förstår.

Men för att avsluta på ett bra vis får ni här lite foton på mina kattungar när dem gick på första upptäcksfärden utanför bolådan.

Av Jessica - 4 maj 2010 10:48

Gården. fr.v Blivande stall, garage, vedbod/höns(ank)hus/villan, Juans gäststuga, jordkällaren, lösdriftstallet.

Här är vi alla, i stort sett, och tittar på  vattenfallet, detta är vad gården är döpt efter. Litemindre fall än jag föreställt mig kankse men fint ändå. :)

Här ser ni en nybadad Zorro, han tog sig ett dopp ett par gånger under promenaden runt gården. ;)

Diwa ser nyfiket på vattnet som forsar! Denna vattentokiga hund var kopplad nästan hela tiden för att hon inte skulle bo i vattnet. ;)

Jennifer lekte mycket med sina kusiner och verkade mycket nöjd efter sin dag. Hon fick hoppa studsmatta, åka vagn efter en fyrhjuling, se hästar, träffa Mormor och Morfar och äta tårta.

Den här dagen var nog perfekt i hennes ögon! :)

Fina gamla sällskapshästen till Nasca. Hon var så vacker när hon travade längs staketet tyvärr lyckades jag inte fota henne när hon gjorde det.

Här har ni deras egna häst Nasca! :)

 

Ja, som ni kanske förstått hälsade vi på min bror Joacim som flyttat långt från stan ut på en gård med sin familj. Här ska dem pyssla med hästar och renovera gården.

Joacim fyllde år i Fredags, GRATTIS!!!! Men för att va snäll så skriver jag inte ut hur mycket han fyllde. ;)

Och Storebrorsan m. barn, Storesyrran m. barn, vi och våra föräldrar åkte ut dit med lite kladdkaka, kakor, tårta och läsk och firade honom. :)


Johan hade varit duktig och bakat kladdkakor och jag bakade kakor som vart så pass uppskattade att vi inte fick ta hem resterna. Det känns så roligt att baka när det finns demsom verkligen uppskattar det man gör! :)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards