Nanooks

Alla inlägg den 23 maj 2010

Av Jessica - 23 maj 2010 18:22

Hejsan!

 

Igår blev jag kidnappad till min Möhippa, med tjejerna Tess (maid of honor), Cicci, Stina och Anna. :)


Men tyvärr vart jag inte överraskad då Johan inte hade något val än att berätta för mig att den skulle vara då. På morgonen runt 04.00 så hade Jennifer åter igen andings-svårigheter och jag ville åka in till akuten med henne, det funkade ju inte så bra när jag skulle bli kidnappad samma morgon. Så han berättade och lovade att ta Jennifer till sjukhuset sen och jag ringde och bad mina föräldrar vara barnvakt åt Jacob så Johan inte hade med båda barnen till sjukhuset, så allt löste sig bra. :)


Aja, åter till Möhippan! ;)

Först fick jag en svart T-shirt som det stod "I (hjärta) JOHAN" på, sen bar det av till Bromma och hem till Tess, där blev jag fint uppklädd. Jag fick en färggrann bastkjol, en rosa peruk och en mycket blå ögonskugga och sen en knallröd "puss"-mun sminkat också.

Tjejerna klädde upp sig i silver resp. guld glittrande peruker och grannt målade munnar, Stina dock klädde sig i en svart/vit randig tröja, ett par knall gula shorts med "smileys" på och ett par regnbågsfärgat randiga knästrumpor.


Sen efter en lunch bestående av pastasallad, bröd och lite andra  tillbehör så gick vi ut på gården med en stor filt och började spela "Sanning eller Konsekvens"! :)

Ja, många roliga små påhitt vart det, bla;

1.Tess- Ring en Pizzeria och beställ en Caprichosa(?) med extra mycket champinjoner på som du ska hämta på Lördag kl.20.00 om 4veckor!

Hon ringde detta skumma samtal och pizzerian undrade lite varför hon beställde pizzan redan nu?!

2. Jag- Gå och knacka på hos en granne och säg att din tandkräm är slut och fråga om du kan få lite på ditt finger?

Jag gick och ställde frågan till en trevlig granne i samma hus som Tess bor i och fick gärna ta lite tandkräm! ;)

3. Cicci- Sänd ett sms till två av dina kompisar och skriv att personen är skyldig dig 39kr. Om personen ringer dig får du inte svara!

Efter att dessa sms vart sända fick hon ett roligt svar från ena kompisen som undrade för vad hon var skyldig 39kr?

Senare på eftermiddagen när Cicci berättade att det var Möhippa och att hon inte var skyldig henne några pengar svarade hennes kompis att hon satt in 40kr på hennes konto! ;)


Ja, allt kommer jag helt ärligt inte ihåg, men många roliga uppdrag och "sanningar" vart det i slutändan! ;)


Efter att ha spelat till kl 14.00 bar det av till Sundbyberg(?)  där vi först stannade för att Tess skulle hämta ut kontanter och för att Anna, Jag och Cicci skulle kunna smita in på Systembolaget för att köpa lite dricka. Vi vart rejält utstirrade! ;)

Sen stannade vi för att vänta på att klockan skulle bli 15.00 och vi satte oss och spelade lite mer. :)

Kl. 15.10 (lite sent) så kom äntligen peronen som skulle hålla i nästa "aktivitet".

Det var att dreja med lera. Men lite strulig och i mina ögon otrevlig tant som höll i det hela som tyvärr förstörde stämmningen lite, men sånt går ju inte att veta i förhand!

Annars hade vi jättekul och jag har gjort en vas/glas(?!) som ska målas blå som jag får hem i Okt/Nov. :)


Sen vidare till slussen där vi parkerade bilen och träffade Tess mor som slussade båtar.Jag fick trycka på några knappar innan vi gick vidare... ;)

Sen bar det av in till Gamla stan och vi köpte varsin glass på enn glassbar, med nybakade strutar till! *mums*

Det var en mycket välbehövlig paus där vi fick i oss någon kost och likaså fick vila lite i skuggan på riktiga bänkar/stolar. :)


Sen var Stina tvungen att åka hem så vi gick tillbaka till Slussen. Tess och Cissi gick över "båt-slussen" som både jag och Anna tyckte var obehaglig och tömde bilen på jackor och annat. Tyvärr missade dem att ta min jacka men Stina var en ängel och körde tillbaka och lämnade den till oss igen! :)


Sen hade dem lyckats deala till sig att få äta middag då runt 18:00(?!) istället för den bokade tiden 20:15. Tack gode dud för den saken, för jag insåg inte hur hungrig jag egentligen var förrens jag såg att jag ätit upp all mat! ;)

Det vart gos mat, jag beställde bruchetta(?) med sallad och stora räkor till förrätt sedan blev det oxfile med potatis och sallad! *mums*


Men jag hade varit vaken sen 04.00 på morgonen och hade pratat med Johan och hört min dotter gråta i bakgrunden så jag orkade och ville nog helst inte gå vidare ut och festa på kvällen utan längtade hem till mina sjuklingar.

Så Anna som skulle bli hämtad av sin make Stefan lyckades charma honom att skjutsa mig ända till mina svärföräldrar vilka Johan redan var hos. *TUSEN TACK!!!*

Så jag slapp åka i en Taxi själv eller få vänta på Johan i Danderyd medans han åt middag.


Många andra Möhippor och Svensexor stötte vi på under dagen, många glada hälsningar till "Johan" vart det oxå! ;)

Och jag är filmad och fotad av flertalet personer förutom tjejerna som fotade oss alla vid varje tillfälle dem kunde!

Jag kan knappt vänta tills jag fått se alla foton från gårdagen.. *längtar*


Jag hade en riktigt rolig dag med goda vänner runt mig! :)

Tack för att ni kunde spendera denna dag med mig tjejer, detta gjorde ni bra! *stora kramar*


Ps. ett enda liiiiitet foto på mig kan jag väl få?? *blink blink*

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards