Nanooks

Alla inlägg den 6 maj 2010

Av Jessica - 6 maj 2010 14:11

Hejsan


Ja, som ni vet så tog vi bort min älskade hund Sallie igår och jag är inte redo att skriva om detta för mycket än då det var ett mycket svårt beslut att ta. Men någon dag här framöver ska jag göra ett blogginlägg i hennes minne. :)


Men till något roligare, idag har jag sysselsatt mig så jag nästan missade lunchen! ;)

Jag har storstädat hos marsvinen, diskat alla flaskor som blivit liggande och skrubbat ren deras vattendunk. Jag har tagit in nytt hö och gett alla djuren grönt, hö, nytt vatten och några fina grenar från mina föräldrars träd. :)

Tanken var att dem skulle få komma ut på trädgården men det hinns inte med innan jag måste hämta Jennifer. Får se hur vädret är efter att hon kommit hem.

Jag har dock mycket kvar att göra då jag tänkte gå igenom alla gamla burar och slänga ut på blocket, medans jag höll på och fixa så började jag fundera på om vi inte skulle ta och ha någon loppis här någon dag.

Jag har ju massor av gamla saker som vi inte måste ha kvar, men det känns lite träligt att lägga ut en massa småsaker på blocket då det inte är gratis att göra det.


Vad tror ni? Funderade på att ha lite loppis och lite fika för självkostnadspris och ev sälja lite bilder som jag kan teckna upp innan osv.. tror ni någon kommer??

Om jag ska göra detta så tas tacksamt emot saker som ni funderat på att slänga men som inte är trasiga, pengarna behövs här för att göra lite nödvändiga renoveringar på vårt hus. :)

Jaja, ska fundera på det iaf.. KOM gärna med ideer!! :)


Jennifer är på dagis ända till kl 15 idag så jag hann med mycket mer än jag trodde. Men imorgon ska jag inte pyssla hemma då ska jag hälsa på barnens Mormor och Morfar innan jag hämtar Jennifer. Tänkte ha en avkopplande dag där med lilla Jacob och så får Stella känna sig mindre ensam och kan leka med deras två goldens och syrrans  aussie som dem har hand om för tillfället.


Här är dem senaste fotona på mina små kissar här hemma;

Hur söt får man vara? Lilla Pip-Maja börjar bli mer och mer självständig nu och kommer gärna fram och gosar med mig när hon är ute ur bolådan. :)

Jennifer älskar sin bil och häst som hon far runt på här hemma. Men igår satte hon sig lite knasigt på bilen, men det gick bra att köra så oxå. ;)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards