Nanooks

Alla inlägg den 19 oktober 2010

Av Jessica - 19 oktober 2010 18:13

Ja, här har jag hunnit pyssla lite utomhus inför första snön som beräknas komma hit inom kort.


Jag har städat ur alla burar och lagt in alla gallerburars bottnar i marvinsrummet så dem inte blir förstörda i vinter. Likaså har jag sköljt av och lagt in alla transportboxar som stått ute i sommar.

Igår kväll började jag klippa gräset en sista gång, men det är mycket kvar som ska klippas, jag ska plocka undan alla Jennifers leksaker på tomten men dem kan få vara kvar ett tag till då hon leker i sandlådan när jag är ute och pysslar, och gunga vill hon helst göra varje dag, det får bli när första snön kommer tror jag.


Lite lek ute bland alla löven hinner vi förståss med medans vi pysslar. :)

 

Dags att ta hand om tvätten och plocka undan efter barnen här hemma men jag måste ju berätta en rolig sak först;

Idag har Jacobs allra första tand äntligen börjat kika fram! *stolt mamma*

Av Jessica - 19 oktober 2010 17:10

.. men jag har inte varit så glad på länge! :)


Idag vaknade jag utan stress och huvudvärk. Tänk vad underbart, det var så länge sedan nu, bara för strulet runt ett par inackorderingar.

Men nu har allt löst sig och skulden är betalad och fhv kommer snart ett par stamtavlor på posten då jag numera äger marsvinen.

Jag ska kolla ålder och höra med ev. uppfödare till mamman av dem två och sen se hur jag lämligast ska göra med dem små innan någon blir till salu.


Men detta vore inte möjligt utan ägarens mamma, Tusen tack för att du löste detta på ett snabbt och enkelt vis så jag kan gå vidare från detta strul. :)


I Söndags hände något skoj, jag hade planerat en överaskning som var Johans födelsedagspresent.

Så vid 14:00 när vi nästan målat klart hela farstun så sa jag till Johan att om timma ska vi åka hemifrån, då ska du vara klar. Sen packade jag skötväskan åt barnen och så hoppade vi in i bilen. Sen bar det av till Vällingby där jag lämnade av barnen hos mina föräldrar, dem snällt  nog hade gått med på att vara barnvakt. Tack tack!!!
Sen satte sig Johan bakom ratten och fick köra "mot Södertälje", sen fick han svänga av "Kungens Kurva" och då förstod han att det var Heron City vi skulle till.

Väl där hämtade jag ut två biobiljetter och sen åt vi lite middag på Pizza Hut.

Sen var det dags att se filmen jag bokat och betalat för, "Grownups".
Och den var så rolig som jag trodde, och även Johan skrattade en hel del. ;)

Sen vart det att hämta barnen och vi kom hem närmre 21:30 på kvällen. Johan var nöjd och det var riktigt skönt att göra något tillsammans utan barnen, senast vi var på Bio var vintern innan Jennifer föddes dvs. vintern 2007-2008. Så det varpå tiden att vi gick på Bio tycker jag.. ;)


I Måndags fyllde Johan 26år, GRATTIS!!!! :)

Men det vart inte mycket till firande, jag mådde illa hela natten och första delen av dagen då jag misstänker att salladen jag åt på Pizza Hut inte var helt ok. Men nu mår jag bra igen.

Lagom tills att Johan kom hem vid 16:00 så tog vi en promenad med båda barnen, hunden och katten. Vi hälsade på tre stycken bruna hästar, dem har vi inte hälsat på förut, och Jennifer fnittrade på bra när jag matade hästarna med lite gräs och dem kivades lite dememellan. :)

Sen vart det fin middag och lite marängswiss till efterätt. :)


Idag var det dags för dagis igen, men nu ska Jennifer gå bara två dagar i veckan istället för tre och däremd går hon Tisdagar 08:30-15:30 och Onsdagar 08:30-16:30, och varje Onsdag hämtas hon numera av Johan. :)

Jag ska hjälpa mina föräldrar lite dessa dagar med att städa och ev.hjälpa med några småjobb då min mamma fortfarande inte mår helt bra.


Jag bloggar lite mer senare ikväll, nu ska vi äta middag. :)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards