Nanooks

Alla inlägg den 16 oktober 2010

Av Jessica - 16 oktober 2010 17:43

..när jag ska jaga rätt på folk som inte gör rätt för sig. :(


Här sliter vi med vår utbyggnad som vi renoverar, Johan bygger och fixar och jag har målat nu i två dagar med en röd grundfärg och vi kan nu se lite hur det kommer bli när det är klart. Men fönster och dörr ska målas och likaså ska fodrena runt dessa målas vita, men vi har bara röd grundfärg så vi tog vad vi hade. Vi vill helst hinna måla allt klart innan vintern, men det är lite tajt med tid och viktigast av allt är att allt åtminstonde är grundat innan snön faller.

Här ser ni hur det såg ut i förmiddags och nu på eftermiddagen när det var färdigmålat för idag. Men imorgon blir det att gå upp och fhv hinna med en omgång till.


Annars går mycket av min energi åt till ett onödigt och ytterst irriterande dilemma jag hamnat i. En kund som inackorderat sina två jättesöta skinnysar har inte hämtat sina marsvin, likaså inte heller betalat vad hon är skyldig mig.

Hon svarar inte på någon av mina försök att nå henne och detta känns så onödigt! Hon borde väl som djurägare kunna ta sitt ansvar, betala sina skulder och hämta sina djur, eller åtminstonde betala sina skulder och meddela om hon inte vill ha sina djur.

En del folk ska inte ha djur! *irriterad*


Det som är synd med detta är att det är just sådana här människor som förstör för resten, för det är pga såna här händelser som det blir mer och mer pappersarbete och fler rutiner för min inackordering. Jag vill ju undvika att hamna i  den här sitsen igen och helt otroligt nog är inte detta första gången, och risken är att när man lämnar in djur måste man visa id-kort och kankse betala hela avgiften i förväg, kankse måste jag även göra en klausul som gör att jag har rätt att omplacera marsvinen efter 2v om man inte hämtar sina djur på avtalat datum, förståss ska detta papper signeras av ägare vid inlämning för att jag ska kunna omplacera övergivna djur i vettig tid istället för att spendera veckor med att jaga ägare och ha kostnader för djur som jag blir sittandes med.

Det här är en av dem övergivna damerna som bor här.


Till något roligare, igår när vi åt middag gjorde Jennifer en söt min när jag fotade henne.

Gullunge! ;)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards