Nanooks

Alla inlägg den 8 oktober 2010

Av Jessica - 8 oktober 2010 18:44

Idag har det varit full fart framåt för min del, dan började med att gå upp vid 08:00 på morgonen och jag hann ge både mig och Jacob frukost innan Jennifer vaknade.

Sen storstädade jag i Jennifers rum, vilket verkligen behövdes, jag passade på att bädda rent, plocka undan lite leksaker och dammsuga.

Väl klar där vart det att ge Jennifer mat och lägga henne och sen ge mig och Jacob lite lunch.

När jag hade andan uppe vart det att plocka undan torr tvättoch hänga upp en ny maskin.. nu är det tvätt hängades överallt igen. ;)


Lagom tills att även jacob las för att sova en stund så tog jag itu med all disk, jag började även ta itu med hälften av alla flaskor från i sommras, jag förstår inte varför jag alltid tar en ny ren flaska istället för att tvätta den andra direkt när ett par gäster åker hem och ett nytt par kommer in, det måste vara en av mina sämre egenskaper att vänta in i det sista med att göra sånt som är bra tråkigt.

Jag diskar ju bara dem flaskor jag absolut måste eller håller av dem som används.


Ja, när barnen ändå ov så vart det att plocka undan alla leksaker i vardagsrummet också och dammsuga.


Just när Jennifer vaknade så höll jag på att förbereda ett bad åt henne.. hela processen började med tårar då hon ville ha en blöja på sig och slippa bada. Men hon hade jättekul väl i badet och idag fick hon hjälpa till att skölja av sig själv för första gången, och det var ju ganska så kul det med. ;)


När Johan kom hem fortsatte han med verandan som vi renoverar för fullt.
Nu har han rivit allt utom taket som han renoverade i sommras, och byggt upp nytt, idag kom vindduk upp som han sen ska sätta panelen på.

I helgen är det dags att få upp panelen och börja grundmåla denna, fast helt ärligt längtar jag nog mest till att vi ska få ett golv att gå på igen. ;)

Ska försöka ta några foton på renoveringen under helgen.


Nu har vi ätit middag i vårat rena hem och barnen går på full fart framåt... ;)

 

Denna söta fågel och dess partner "hamstrade" många Ekollon när dem jobbade på att fylla på vinterförådet idag.


Hoppas Er Fredag känns lika effektiv som min gör och njut av helgen som kommer, här ska vi nu äntligen få ha lite Fredags Myyyyyyys! :)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards