Nanooks

Alla inlägg den 12 oktober 2010

Av Jessica - 12 oktober 2010 11:55

Ännu en sömnlös natt, men denna gång kan jag inte anklaga Jennifer som sov så gott hela natten, inatt var det nämligen Jacob som inte kunde sova, var snuvig och hostig.

Efter många försök att få honom att äta eller sova så gav jag upp och satte mig i ca 1h i soffan och tittade på tv.n Det trivdes han bättre med, antaligen för att han var snuvig och det hjälpte nog att sitta upp och sova, eller för min självkänsla skull  säger vi att det var för att han älskar att sitta och mysa i mammas knä. ;)


På morgonkvisten fick han mat, men straxt efter att han ätit upp började han hosta och tillslut hostade han upp all mat i sängen istället. *suck*


Ja, så började min dag, men utan energi och en dotter som börjar bli piggare kommer det bli en jobbig dag så jag letade reda på ett gott frukost recept.

Dagen till ära blev det Amerikanska blåbärs pannkakor. :)

Och det var faktiskt riktigt gott, även Jennifer åt en hel del. :)

"Nam nam" sa hon flera gånger medans hon mumsade i sig pannkaka imorse. :)

 

Såklart tänker jag dela med mig av receptet här.


Amerikanska Blåbärs Pannkakor.

 

Ingredienser

3 ägg

2dl creme fraiche

2dl vetemjöl

1tsk bakpulver

1tsk salt

1msk socker

1dl frysta blåbär (hade inte jag, jag tog ekologisk blåbärssylt istället)

2msk smält smör

lönnsirap till servering (hade inte jag)

kesella vanilj till servering (hade inte jag)

 

Gör så här:

1. Vispa ihop äggen och creme fraichen

2. Rör ner mjöl, bakpulver, salt, socker och blåbär.

3. Häll hälften av smöret i smeten och använd resten till att smöra pannan.

4. Grädda pannkakorna

5. Servera med lönnsirap och kesella.


Jag och Jennifer åt pannkakorna precis som dem var, och det var lika gott det. :)

 

En liten hälsning till min Mor och Far ska jag förståss lägga in här, idag är det nämligen deras 47:e(!) Bröllopsdag! *Grattis!!!*

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards