Nanooks

Alla inlägg den 11 juni 2009

Av Jessica - 11 juni 2009 15:12

Hejsan!


Idag när jag kom till Vällingby hade redan marsvinen blivit lämnade, och vilka marsvin då.. dem e heeeeelt bedårande bägge två!

En är en rasren teddy från Rospiggens marsvin, hon är trefärgad i vitt/golden/svart, mestadels vit men en hel del färg i ansiktet.

Den andra var en nonsel (släthårig) liten sötnos i tort´n white. Dvs trefärgad i golden/blöack/white och hon var mig en färggrann tjej!

(Är sanningsenligt lite kär i nonself-honan som jag ska fundera lite på om hon får stanna ett tag) Men teddyn kommer bli till salu om inte med sin burkamrat så med någon av alla andra honor jag har för omplacering från 2-4års ålder.

Foton kommer ikväll!


Jag är annars återigen och jobbar lite i Vällingby, Jennifer som vant sig sitter lungt o leker i sin vagn härbrevid med hörselskydden på huvudet för att inte förstöra hörseln. O till o från ligger hon o sussar så sött. :)

Vilken underbar dotter jag har! *stolt mamma*


Staxt ska jag iväg till butiken och handla lite morötter m.m till djuren. Kanske några fler gurkor åt mig oxå. *funderar*

(E galen i gurkor m salt på, ännu en graviditets idé.)  ;)


Imorgon eller ikväll ska jag storstäda resten av alla burarna hemma, plus försöka klippa lite mer gräs åt djuren (vart inte mycket sådant igår då det spöregnade när jag kom hem!).. Längtar till Lördag då ska det iaf inte regna så djuren får komma ut och springa av sig lite.. plus att jag kan fortsätta måla i rummet så burskåpet blir klart till Juli.


Appropå Inackordering, jag har MASSOR av burar tomma året ut.. det är bara att boka, här finns gott om plats för fler djur! :)

(Ute-burar kommer Inte byggas i år, men jag kommer köpa minst 1st till!)


Hö-balar finns till försäljning 100kr/st. ca 15kg/st.

Burpaket 100x50-paket finns flertalet till salu!

120x50-paket finns 1st till salu!

(Sälj enbart i samband med omplacering av marsvin.)


Nu ringer det på dörren, återkommer ikväll!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards