Nanooks

Alla inlägg den 5 juni 2009

Av Jessica - 5 juni 2009 20:16

Hejsan


Dagen började med att min mor var dålig, och därmed inte kunde vara barnvakt. (Hoppas du blir bättre snart! *kramar*)

Så besöket hos läkaren blev ovanligt kort, då Jennifer vart lite grinig i slutet..


Sedan bar det av till Spånga, där jag hämtade upp Stina och vi kärde till hennes marsvin, där jag fick kika på  många söta och flerfärgade marsvin.

Sixten och Blixten som har varit till salu här är uppfödda av just Stina och hon ville gärna ha dem tillbaka då just den linjen dött ut med toxande honor och en infertil hane.

I utbyte fick jag med mig hem en kompis till Abby, en supersöt dam i choklad/golden/vitt.

Jag vart även förälskad.. i en liten söt tös i svart/vitt m crest.. hon var inte så stadig på benen än, men hon var inte heller många dar gammal, och Stina ville behålla henne till avel, men med lite övertalning kankse jag kan få sötnosen hit, så får Stina ta dem kullar hon vill hemma hos henne när det e dags. *hoppas*


Sedan, hemma hos mina föräldrar, ville jag hjälpa till lite så jag städade köket (ganska noga, med avtorkning på skåp, väggar och köks-fläkt) och lite dammning i vardagsrummet och lite dammsugning. Dem vart jätteglada över hjälpen. :) Hoppas nu bara mamma tar det lungt över helgen.


Vi har en fullbokad helg här,

Imorgon ska vi åka till Nynäshamn och köpa 6st 100x50cm & 2st 120x50cm burar, ev en bur till och några flaskor och skålar. Allt detta går alltid åt här hos oss.

På vägen hem ska vi hälsa på hos Anna och Stefan, www.nallebjornis.bloggagratis.se.


På Söndag ska vi försöka få iväg lite sopor och städa lite här hemma.

På eftermiddagen kommer nämligen fint besök hit!

Linda och Jennifers gudmor Therese kommer hit på middag, och lite tjejkväll! :)

Detta har jag sett fram emot länge! :)


Foton på nya honan kommer i helgen. Har mått ganska dåligt i veckan (pga graviditeten) så det har inte blivit så mycket fotat här den senaste tiden, men det kommer.. håll ut!


Nu ska vi elda lite här hemma, det e bara 16,9c här! *Brrr*

Så ska lite gotti gotti fram och några filtar, sedan börjar veckans Fredagsmys! ;)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards