Nanooks

Alla inlägg den 8 juni 2009

Av Jessica - 8 juni 2009 20:29

Hejsan!


Vi har ju en liten bebis i magen, tjej eller kille..


Så vi vill gärna ha lite namnförslag.
Dem namn vi har på intresselistan än så länge är:


Pojk-namn:

Theo

Eric

Leo


Flick-namn:

Evelina

Wilma

Elin

Av Jessica - 8 juni 2009 19:54

Hejsan!


Söndag:

Idag var vi och slängde sopor tidigt på morgonen, vi passade på att köp lite jord till landet där vi ska odla oxå.


Väl hemma sedan vart det att klippa gräset och ha ut alla djuren, sedan tog jag en lite paus och bara satt i min flocks hage och gosade med alla mina sötnosar. Dem fick alla en genomgång av öron och klor oxå.

På eftermiddagen kom en familj och köpte Piff & Fnatte, lycka till med dem båda! :)


Till kvällen kom mina kompisar Linda och Therese över på lite tjej-kväll!

Vi började med en promenad med vagnen, hundarna och kissen. Det vart en mysig långpromenad med bla kelna hästar, en busig men rädd kisse som hoppa ner och opp från dikena varje gång hon blev rädd och en kort tur ner till badplatsen.


Sen vart det god middag bestående av rotfruktspaj, och till efterrätt frukt m glass.


Måndag:

Idag har jag varit i Vällingby och planterat klart det jag skulle ha planterat i förra veckan men ett par dagars regn gjorde att det blev lite uppskjutet. ;)


Jennifer har en egenhet som inte är alltförvanlig, kul att se på men samtidigt liiiite äcklig!

Hon tar tag i min mors goldens morrhår, drar dem till dig och sedan gapar hon stort!! Vår första tanke var att hon ville suga på nosen?!

Men nehe, där hade vi fel! Hon vill att dem ska slicka henne i munnen, det e ju sååååå roligt! *urk*


I övrigt har vi fåt avliva Johannes tyvärr, han gav upp i Lördags och ville varken äta eller röra sig någonstans. Jag insåg snabbt att det lindrigaste var att låta honom få somna in, så lilla sötnosen Sixten ska få bli Marcus nya kompis.

Sixten opch Blixten flyttade hem till sin uppfödare Stina Thörn i Fredags, Stina behåller Blixten då han ska användas i avel där. Medans Sixten ska få bli omplacerad med Marcus.


På Onsdag hämtar jag hem Sixten och lilla Nova, dem kommer bli till salu med sina nya kompisar här.

Nova kan även placeras ut i ett hem där det redan finns en kompis. Hon är väldigt barnvänlig och älskar o sitta i knät och bli matad med maskrosor! :)

Nova är 3,5år gammal ,stamtavla finns.

Sötnosen Nova

 Hur söt får man vara?

Härär sötnosen Nova, har ni en ensam tjej hemma som behöver lite sällskap så är Nova damen för er!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards