Nanooks

Direktlänk till inlägg 26 mars 2016

En dag på stan med bästa vännen

Av Jessica - 26 mars 2016 21:06

Anna och jag gör stan tillsammans. :)

 

I Fredags gjorde jag stan med min vän bästa vän Anna, vi började med en promenad till en underbar liten butik Anna lovat att visa mig, den heter Lakritsroten och allt i butiken innehåller lakrits! :)
Jag hittade godis sorter från när jag var liten, det var som att komma in i den underbaraste drömmen man kan tänka sig, speciellt om man som jag bara älskar lakrits! ;)

 

Foto från butiken Lakritsroten.

 

Sen efter lite lunch så vart det att gå och hämta ut Biobiljetterna som vi bokat innan vi gick runt i butiker och provade kläder och bara hade det trevligt. :)

 

Foton från Vetekatten. :)


Fika gjorde vi förståss, det fick bli finfika på Vetekatten, bakelserna var goda och då vi hade svårt att välja valde en varsin och delade på. :)
Hjärtat var en vit choklasmousse med passionsgele- en tillfällig bakelse dom har nu i Påsk, den var helt underbar! Den andra bakelsen var en vit choklasmousse med hallonmosse i mitten, den var gos men lite för söt för min smak.

 
Sen var det dags för Bio, vi hade bestämt sedan någon månad tillbaka att vi skulle se filmen "How to be single", den var rolig och sorgsen vi både skrattade högt och grät några tårar, och den var riktigt underhållande, mycket sevärd om ni frågar mig. :)
 

Sen vart det dags för middag, jag beställde Entrecoté med pommes och pepparsås, jättegott.
 

 
Vi åt på restaurangen Barbeque Steak House och till förrätt delade vi på en korg med vitlöksbröd och Tsatziki sås, likaså gott och rykande varmt var brödet, till efterätt åt vi gräddglass med färska jordgubbar och grädde, likaså gott men tyvärr lite få jordgubbar.
 

Vi kom hem betydligt tidigare än senaste gången vi var ute vilket kändes rätt lagom då vi båda är småbarnsföräldrar, sena nätter känns inte lika lockande när vi vet att barnen vaknar tidigt morgonen därpå. ;)

 

Tack för en underbar dag min kära vän, det här måste vi göra om snart! <3 <3 <3 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 21 januari 2018 16:00

Jacob, Jennifer och Wilma leker i backen.   Hej   Den här helgen har jag och barnen bara varit hemma och tagit det lungt, mycket för att jag är rätt sliten efter veckan som varit men likaså för att Jennifer behöver bearbeta det som hänt s...

Av Jessica - 15 januari 2018 13:07


Min fina Aston <3  Igår var en ganska intensiv och otursdrabbad dag för oss, dagen började med att jag hade kramper i magen och övervägde att åka in till akuten. Min Endometrios bråkade och jag låg dubbelvikt i ett par timmar, men tur nog hjä...

Av Jessica - 11 januari 2018 11:57


  Igår testade jag och Jennifer ett nytt recept på muffins, med Nutella i.Muffinsen var jättegoda men Nutellan kommer vi skippa nästa gång, här kommer receptet. ;)   Muffins   Ingredienser   4 Ägg 4 dl Socker 100 gr Smält smör ...

Av Jessica - 10 januari 2018 18:45

Wilma 8 veckor   Hejsan därute, ni som fortfarande kollar in här på bloggen ibland.   Livet har lunkat på här hemma hela hösten och vintern, med stora framsteg, men likaså många motgångar, vi försöker tänka utanför lådan för att hitta lösn...

Av Jessica - 7 september 2017 18:58

Cadance   Nu går dagarna i vardagslunk, barn till skolan och mannen på jobbet, möten och det vanliga stöket med djur och hushåll.   Jennifer går i skolan och det går klart över förväntan måste jag säga, hennes assistent är jättebra och be...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards