Nanooks

Alla inlägg den 17 mars 2016

Av Jessica - 17 mars 2016 21:11

Olga

 

Då var den över, min första arbetsvecka på över ett år.
Det känns bra men oj så sliten jag är och jag har ju inte direkt jobbat många timmar de tre dagar jag har varit på min nya arbetsplats, men samtidigt så får jag ha i bakhuvudet att jag inte är densamma som jag var för bara ett par år sedan.

Jag ska se till att ha lärt mig något efter att ha gått in i väggen efter att ha tagit på mig ett för stort ansvar på jobbet och inte sagt ifrån i tid. Nu kämpar jag med att vara tydlig när något känns fel eller jobbigt så jag kan anpassa mitt liv efter vad jag faktiskt orkar och inte kör slut på mig själv det första jag gör.
 
Nu i veckan kommer jag jobba samt ha läkartider för både mig och min son,samt måste jag se till att ta mig tid att skriva vårdbidragsansökan, tur nog hittade jag ett par vårdbidragsböcker på en app så nu spenderas kvällarna med faktaläsning, nu i helgen blir det att stationera sig i köket med kaffe och hörselkåpor och börja skriva.
Hörselkåpor är det inte bara mina barn som använder, när jag verkligen måste koncentrera mig så åker dom även på mig, vilket jag har märkt verkligen hjälper då jag har väldigt svårt att stänga ute ljud och saker som händer runtomkring mig.
 

Aston


Imorgon är jag hemma med vår son som ännu inte kryat på sig, men dagtid är han i alla fall pigg.
Idag när jag kom hem med Jennifer hade Johan tagit fram barnens cyklar och barnen blev överlyckliga, tyvärr märks det fortfarande att vår Prinsessa har en något jobbig period för det har blivit en hel del tårar här hemma idag. Men med lite lågaffektivt bemötande och uppmuntran läste hon den tredje och sista boken jag lånade på biblioteket nu i veckan och idag läste hon många fler ord än hon någonsin gjort med mig förut. *Så Stolt!*
 
Nu blir det nog att låna mycket böcker på biblioteket så vi håller liv i intresset för böcker för båda barnens skull.
Men inte klagar jag, när jag väl är klar med min vårdbidragsansökan kan jag gotta ner mig i intressanta fakta böcker om höns, katter, trädgård och odling eller varför inte mat?
Möjligheterna är oändliga! ;)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards