Nanooks

Direktlänk till inlägg 12 mars 2016

Äntligen vår

Av Jessica - 12 mars 2016 17:17

Äntligen har första utemöblerna kommit fram och första fikat i ljuva vårsolen är avklarad. :)

 
 
Här har vi njutit av solen och värmen hela dagen, förmiddagen var vi inne medans det sakta blev varmare ute när solen tillslut hade skrämt bort nattens frost så sprang barnne ut och sen dess har vi inte fått in dom. ;)

 

 


I förmiddags tog jag fram lite skolböcker och Jennifer fick plugga lite i vårsolen i köket med sina älskade rosa hörselkåpot på så hon kunde stänga ute ljuden från busiga lillebrorsan.
Det var första gången vi har gjort något liknande skolarbete hemifrån, det har inte gått tidigare utan ett rejält meltdown, nu idag var det en helt annan sak, Jennifer hade roligt, alltså riktigt roligt!

Jag vässade alla färgpennorna och för varje uppgift hon klarade av fick hon färglägga lite. :)
 
Vi har mycket att ta igen efter 1,5år på en skola utan det stöd hon såväl behövt och nu kan vi börja ta hem lite uppgifter från skolan och göra det till en mysig stund tillsammans. <3
 

Såklart är det inte bara tvåbenta i vår trädgård,

katterna hade vårkänslor dom med för det busades en hel del idag. ;)


En underbar murgröna som ser ut precis likadant som när jag ställde undan den för vintern. <3

 
Eftermiddagen spenderades ute i trädgården, jag tog fram mina övervintrade växter ur förrådet och efter lite beskärning och omplantering har två av dom nu fått flytta in i huset så dom får lite fart nu inför sommaren.
Nu ser vår tvättstuga ut som en plantage med tanke på alla växter som täcker i stort sett hela rummet, det är tur min make har ett sådant tålamod med mitt trädgårdsintresse. ;)

 

Jag  ska nog ut och pyssla vidare i trädgården imorgon också, men samtidigt behöver jag ladda batterierna lite för på Måndag är första dagen på över ett år som jag ska åka och jobba, jag längtar med en skräckblandad förtjusning på hur det kommer att bli. ;)

 

Nej, nu har jag inte tid att sitta här, middagen är snart klar och sen ska här laddas inför melodifestivalen. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 21 januari 2018 16:00

Jacob, Jennifer och Wilma leker i backen.   Hej   Den här helgen har jag och barnen bara varit hemma och tagit det lungt, mycket för att jag är rätt sliten efter veckan som varit men likaså för att Jennifer behöver bearbeta det som hänt s...

Av Jessica - 15 januari 2018 13:07


Min fina Aston <3  Igår var en ganska intensiv och otursdrabbad dag för oss, dagen började med att jag hade kramper i magen och övervägde att åka in till akuten. Min Endometrios bråkade och jag låg dubbelvikt i ett par timmar, men tur nog hjä...

Av Jessica - 11 januari 2018 11:57


  Igår testade jag och Jennifer ett nytt recept på muffins, med Nutella i.Muffinsen var jättegoda men Nutellan kommer vi skippa nästa gång, här kommer receptet. ;)   Muffins   Ingredienser   4 Ägg 4 dl Socker 100 gr Smält smör ...

Av Jessica - 10 januari 2018 18:45

Wilma 8 veckor   Hejsan därute, ni som fortfarande kollar in här på bloggen ibland.   Livet har lunkat på här hemma hela hösten och vintern, med stora framsteg, men likaså många motgångar, vi försöker tänka utanför lådan för att hitta lösn...

Av Jessica - 7 september 2017 18:58

Cadance   Nu går dagarna i vardagslunk, barn till skolan och mannen på jobbet, möten och det vanliga stöket med djur och hushåll.   Jennifer går i skolan och det går klart över förväntan måste jag säga, hennes assistent är jättebra och be...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards