Nanooks

Direktlänk till inlägg 18 februari 2016

Sjukstuga och renovering

Av Jessica - 18 februari 2016 15:55

Hejsan

Här hemma har vi haft sjukstuga senaste veckan, i Måndags vaknade jag och mådde lite halvdant, men tänkte inte mer på det, hade ju ett läkarmöte att boka och körde Jacob till förskolan och ringde mottagningen, typiskt nog hade dom slängt om med tiderna och det gick inte att boka möte i Måndags.
Under förmiddagen mådde jag rätt ok, med lite kaffe och alvedon i kroppen, men sen gick det utför och det fort, snart låg jag i över 40graders feber och hostade lungorna ur mig. :/

 

Nu har det gått ett par dagar av allt från tokhög feber, galen hosta och nu börjar det vända, hostan har ställt till det så jag har ingen röst och den lär nog inte försvinna i första taget, men idag är första dagen jag är på benen och känner mig klar i huvudet vilket är en lättnad i sig. :)

 

Jennifer har inte kryat på sig ännu hon heller febern har kommit och gått men verkar nu helt borta men hon har jättejobbig hosta som övergått till astmaproblem, vi medicinerar på och hoppas att hon får sova hela nätter snart så hon orkar gå till skolan nu på Måndag.
 
Tur nog har jag världens bästa make som varit hemma och tagit hand om barnen nu när jag legat totalt däckad, det är inte ofta jag blir så här sjuk så jag hoppas det dröjer länge tills det sker igen.



Idag kikade jag in i mina små miniväxthus på köksbordet och fann att iaf de flesta penéerna har tagit sig, det kommer små miniskott i nästan varje liten plantering. :D
Paprikorna tar nog lite mer tid på sig, men jag kan vänta... ;)
  

Nu är mattläggarna här och fixar nya plastmattan i tvättstugan, ska bli sååå spännande att se hur det blir när dom är klara och på Måndag kommer vår nya varmvattenberedare som Johan har beställt, nu känns det som man kan se ljuset i tunneln snart är tvättstugan färdig! :D

Återkommer med bilder på hur det ser ut när dom är klara. ;)
 

Nu ska mysa i soffan med Stella och dricka en kopp the till och hoppas det lindrar min hals lite.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 21 januari 2018 16:00

Jacob, Jennifer och Wilma leker i backen.   Hej   Den här helgen har jag och barnen bara varit hemma och tagit det lungt, mycket för att jag är rätt sliten efter veckan som varit men likaså för att Jennifer behöver bearbeta det som hänt s...

Av Jessica - 15 januari 2018 13:07


Min fina Aston <3  Igår var en ganska intensiv och otursdrabbad dag för oss, dagen började med att jag hade kramper i magen och övervägde att åka in till akuten. Min Endometrios bråkade och jag låg dubbelvikt i ett par timmar, men tur nog hjä...

Av Jessica - 11 januari 2018 11:57


  Igår testade jag och Jennifer ett nytt recept på muffins, med Nutella i.Muffinsen var jättegoda men Nutellan kommer vi skippa nästa gång, här kommer receptet. ;)   Muffins   Ingredienser   4 Ägg 4 dl Socker 100 gr Smält smör ...

Av Jessica - 10 januari 2018 18:45

Wilma 8 veckor   Hejsan därute, ni som fortfarande kollar in här på bloggen ibland.   Livet har lunkat på här hemma hela hösten och vintern, med stora framsteg, men likaså många motgångar, vi försöker tänka utanför lådan för att hitta lösn...

Av Jessica - 7 september 2017 18:58

Cadance   Nu går dagarna i vardagslunk, barn till skolan och mannen på jobbet, möten och det vanliga stöket med djur och hushåll.   Jennifer går i skolan och det går klart över förväntan måste jag säga, hennes assistent är jättebra och be...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards