Nanooks

Alla inlägg den 22 juli 2011

Av Jessica - 22 juli 2011 22:20

Jacob badar bubbelbad

 

Här har det varit en busy dag, i all bemärkelse.


En tråkig händelse i morse, som jag inte känner för att gå in på just nu, tog udden av min glädje över att få ha sovit ut ända till 09:00.

Barnen var det full rulle på, ja, det blev lite väl mycket mot sena eftermiddagen när barnen bara gjorde bus och gnällde då dom började bli hungriga och söta Nikki kom över på besök med sin vanliga nyfikenhet över det mesta.
 

När Jacob beslutade sig för att det var en bra ide att gå en runda runt huset genom brännässlor för att sedan stanna till mitt i kiss-myrornas stig i bara en blöja kändes det som att det var läge att få kontroll över situationen igen.
Efter att ha plockat bort tre myror som bitit sig fast i Jacobs små tår så mötte jag Nikki i dörröppningen, hon hade visst kissat på sig lite inne på toaletten.

Så skickade hem Nikki som behövde byta kläder och förklarade snabbt att jag inte var arg och sen in o torka golvet och tvätta Jacobs fötter för att sen ha på lite salubrin.


Lilla Maja på bete.

Gamla Alma ute på bete.

  

Lite middag och en kund senare kom Johan äntligen hem och kunde avlasta mig lite, det blev en promenad ner till sjön där vi alla tog ett välbehövligt dopp och grävde lite i sanden.

Det var andra badet idag för barnen, som fick bada bubbelbad i eftermiddags medans jag rastade lite djur i trädgården.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards