Nanooks

Alla inlägg den 30 juni 2016

Av Jessica - 30 juni 2016 15:55

Hönshuset

 

Nu har hönshusets tak blivit klart, Johan har bytt ut allt som var ruttet och även byggt ut ett tak över ingången så jag slipper få all snö på mig varje gång jag öppnar dörren om vintrarna. :)

 

I veckan beställde jag även en äggkläckare,  det är inte dags riktigt ännu att börja kläcka fram kycklingar men dom hade rea på just den kläckaren jag har varit intresserad av så lika bra att slå till. ;)

Rean på just den kläckaren jag beställt på Lantbutiken.se pågår tom idag, kläckaren heter "Fiem Smart 20" och på den är det just nu 400kr i rabatt.
 

Jag har även kikat på värmelampor osv men vi har inte brottom att beställa hem sådant just nu, det blir nog av senare i sommar eller i höst innan kycklingarna kläcks.

Men nu börjar mina listor att bli tydligare på vad jag behöver ha hemma innan kycklingarna kläcks och jag har även lite koll på vilka butiker som det blir att jag kommer handla ifrån. :)

Av Jessica - 30 juni 2016 15:40

Alice

 
Imorse vaknade jag med ont i halsen, nu behandlar jag med allt jag kan för jag har inte tid men framförallt inte lust att bli förkyld närmsta veckan har jag massor av roligt inplanerat!

 

Då grabbarna drar iväg närmre två veckor under Juli-månad på motortävlingar och träningsläger så har jag bokat in lite tjejmys med min bästa vän nu innan dom åker.

  
I vintras lyssnade jag via Storytel som jag har på mobilen på boken "Me before you," av Jojo Moyes, efter rekomendationer från Anna som just hade lyssnat på den och nu har den släppts som film och såklart ville vi båda se filmen efter att ha läst denna fantastiska bok! :)
Så imorgon bär det av till stan och se denna film, sen blir det förståss lite tid för att bara umgås och snacka ikapp oss lite. :)
 

På Måndag har vi yttligare en sak inplanerad jag och Anna, då åker vi nämligen en tur med Birka Paradise med våra underbara döttrar och har ett härligt tjejdygn för oss själva. :)

 

Så ni förstår nog varför jag inte har tid att bli sjuk. ;)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards