Nanooks

Alla inlägg den 29 juni 2016

Av Jessica - 29 juni 2016 21:18

Våra hägrar

  

Nu har årets  kull med hägrar växt till sig och idag hade vi hela fyra vackra hägrar som flög och lekte över vår tomt, dom skriker på sitt egna säregna vis men är otroligt vackra när dom svävar i luften tillsammans. :)

Jag lyckades fånga två av dem på bild i grannens träd, men hoppas få lite foton i sommar när dom är ute och flyger. 

   

Idag var en sån där dag när vi var fullbokade, jag var hos min sjukgymnat i förmiddags och fick lite övningar jag ska göra för att bättra på min hållning samt träna min rygg som jag har så ont i. Men nu dröjer det tills jag får träffa henne igen då hon går på semester och nu i Augusti har jag fullt upp med att stödja båda barnen i inskolningen på skolan och alla ändringar i rutiner som tar så mycket energi här hemma.
  
 På vägen till sjukgymknasten fick jag telefonsamtalet att Jennifers bolltäcke skulle komma idag och i eftermiddags kom det och inatt sover Jennifer för första gången med det bolltäcke på 7kg som hon själv valt ut.
Jga hoppas att detta täcke kommer hjälpa henne att sova och kunna vara hjälp för att må bra, precis som mitt täcke hjälper mig.

 

Alice

 
Johan som byggt på hönshuset ett par dagar blev klar med taket i eftermiddags och fortsatte på muren vid altan, jag skulle tro att muren snart är klar och då kommer alla kryddväxter få flytta till altan så vi har dom nära till hand snär vi grillar och lagar mat.
Pallkragen som töms har jag fler frön att så i, sen får vi se om det blir spenat vilket inte gått vägen för mig att så i år eller om jag kör på ett säkrare kort som rädisor, rödbetor, morötter eller något annat kul.

 

Jag promenerade/joggade ner till stranden med barnen som cyklade efter middagen och väl där badade båda barnen innan pappa kom förbi med bilen och hälsade på, sen fick barnen cykla i förväg då Johan körde runt bilen och mötte upp dom på vägen. Tänk vad busigt att få cykla ifrån mamma på bilfria vägen och möta pappa på andra sidan, Jacob for iväg med en himlans fart så fort han fick tillåtelse att göra det. ;)

 

 

Riddarsporre

 


Igår ringde jag BUP och bad om ett ledsagarintyg för Jennifer och idag fick jag veta att det kommer på posten närmsta dagarna, tänk vad fort och lätt det gick! Jag har inte varit helt nöjd med BUP, men numera flyter det på bättre i samarbetet men det beror nog mest på att jag vet vad vi har rätt till och vad jag ska be om och då blir det inga utdragna diskutioner och meningslösa möten utan saker och ting blir gjorda. :)

Just meninglösa möten har jag tröttnat på faktiskt, att ha möten för mötenas skull är det ingen vits med, jag går numera bara på möten med en ide om vad mötena ska handla om, med en ide om vad jag vill ha hjälp med eller vill fråga och inte bara för att sitta där och fördriva tiden i någon timma, sånt tar inte bara onödig tid utan även dyrbar energi för både mig och framförallt min dotter.

 

Idag ringde jag även till Furuviksparken för att se om vi kan komma in dit med ledsagarintyg och få tillåtelse att slippa stå i köerna, det skulle gå bra, så i sommar gör vi ett försök med en park där det finns både djur och tivoli och med allt vi har lärt oss det senaste året kan detta förhoppningsvis sluta på ett sätt där Jennifer inte behöver må dåligt utan bara kan få ha kul.
Med ledsagarintyget får jag komma in som Jennifers assistent och sen får vi en speciell stämpel eller ett band som gör att Jennifer inte behöver stå i kö, något som tar enormt med energi för henne, därav åker vi aldrig till tivoli parker där det ofta är mycket människor, långa köer och alla står tätt inpå varandra.
Men i år kommer vi göra ett försök och med dessa hjälpmedel kan vår fina prinsessa få uppleva sådant som barn utan npf kan njuta av varje sommar.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards