Nanooks

Alla inlägg den 18 juni 2016

Av Jessica - 18 juni 2016 17:04

Jennifer på promenad. :)

  

Tänk att jag inte lär mig att inte säga saker på skämt tíll min Prinsessa som allt för oftast tar orden bokstavligen.
(Som när jag bad henne att gå på toaletten idag och hon förnärmat svarar: Men mamma, man kan ju inte GÅ på toaletten man måste SITTA ner!)  
 
Nu har det regnat och regnat det senaste dygnet så snart börjar jag oroa mig för om huset kommer flyta bort, och ja min glädje över regnet har väl mattats av vid insikten om att regnet snarare dränker alla mina växter än bara vattnar igenom dom ordentligt. ;) 

  
Jennifer som var lite uttråkad idag frågade mig vad vi skulle hitta på och mitt spontana svar blev att vi ska gå på långpromenad såklart!
Det var ett skämt, det regnar så det är en sjö utanför huset nu och igår kväll hade jennifer feber och även om hon mår bättre idag så har jag verkligen inte lust att gå ut och knalla i regnet.

  
Men nu förstod inte Jennifer att jag skämtade utan svarade glatt;
-Ja vad roligt då kan jag ha mitt paraply!!
  

Såå vad gör man.. jo inser sig besegrad när jag efter 1,5timma med pyssel med pärlplattor och målande fortfarande inte fått henne på andra tankar än att gå på promenad, så vi gick ut och promenerade i regnet.
Hon i full utstyrsel och jag i en ragnkappa, paraply och pappas stövlar... jag har nu insett att stövlar i min storlek ligger högt upp på önskelistan, speciellt efter en promenad i ett par stövlar som är cirka fem storlekar för stora! ;)
  
Men det var skönt med lite frisk luft och nu ska jag snart börja laga middag, sen blir det film i soffan ännu en kväll och lite vattenmelon till kvällsmys. :)
 


Jennifer min underbara prinsessa.  

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards