Nanooks

Alla inlägg den 23 juni 2011

Av Jessica - 23 juni 2011 20:50

Alltså det finns ett djur som det bara kryper i kroppen på mig bara jag ser det och det är spindlar, stor som liten är dom alla lika skräckinjagande i mina ögon.
 

Och jag har fått ta itu med min rädsla mer än en gång nu när vi bor på landet för här finns det gott om dom små krypen både inne som ute.
Men det som retat mig mest i det hela är att jag tror dom små rackarna har gått i något slags krig mot mig personligen!
 

Min största rädsla ligger inte i att dom sitter på väggen, även om det innebör att jag hoppar runt och piper till Johan att ta bort dom men det gör mig inte lika mycket rädd som att ha en på kroppen.
Och hur dom alltid tycks hamna på just mig förstår jag bara inte??!


Det började med att vi låg och sov gott i sängen för en två månader sedan när en spindel trillade ner från hyllan ovanför och hamnade i mitt ansikte!

Min reaktion vart att tjutande sätta mig upp och säga till Johan att jag fick en spindel på mig..

Hans reaktion vart att trött tända lampan och sen vända på sig och snarka vidare som att inget speciellt hade hänt.

Hmmpf.. som att jag skulle kunna sova vidare när jag såg att spindeln sprang in under min kudde. Nehe.. helt omöjligt var det så jag kröp ihop i soffan istället.

På morgonen runt 04, kom Johan upp och frågade varför i hela fridens namn jag sov i soffan??!
När jag förklarat läget gick han lungt in i sovrummet letade reda på spindeln som han sen bar utomhus. Sen kunde jag lungt krypa ner i sängen och sova vidare.

  

Några veckor  gick och sen såg jag en stor spindel i hallen utanför badrummet, denna försvann dock innan Johan kom hem men den där stora saken följde mig i tankarna och hur jag än höll utkik återsåg jag inte den förrens ca 5dagar senare.
Den återsåg jag på lite för nära håll när jag skulle sätta på mig en klänning, vilken den tydligen bosatt sig i under dagen. :/
 Mycket tjo och tjim senare hade även denna spindel blivit omhändertagen av Johan, men ändå satt jag där i soffan och tjurade..


Johan har nu tagit ett snack med mig om min "fobi" då han anser att jag bara blivit löjligare med tiden.

Men jag har inte en aning om vad han snackar om, jag har ju Alltid varit så här löjlig när det gäller spindlar!

Av Jessica - 23 juni 2011 20:33

Underbar solnedgång inför dagens oväder.

  

..det började med en tur till Vällingby där vi hjälpte Mormor och Morfar att montera ner en stor garderob. Sen började det trilla in en hel del kunder och mitt i allt kom en redig hö-leverans på 250kg hö och 35kg halm.

Nu har vi en ute-kanin, en hamster och åtta nya marsvin inackorderade och fler djur kommer innan veckan är över. :)


Höleverans.

   

Igår kväll vart det lite oplanerat som så att vi skulle få lite gäster på Midsommar, så det vart en något oplanerad storhandling inför morgondagen och så vart det en tur till IKEA därvi inhandlade ett nytt stort matbord, lite nya badrumsskåp och en Juniorstol åt Jennifer bla.


Det kändes lite skönt faktiskt att det regnade hela dagen idag då jag och Johan, som bara jobbade halvdag, hunnit montera ihop alla nya möbler och storstäda hela huset. :)
 

Här är lite foton från veckan;

 

Lite nya skåp till badrummet. :)

 

Det nya matbordet kan vi förstora och ha plats för upp till tio personer vid.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards