Nanooks

Alla inlägg den 27 november 2011

Av Jessica - 27 november 2011 14:33

Oj, här var det dött, då är det lika bra att jag uppdaterar lite från senaste dagarna. ;)

 
Nu är iaf årets julkrans med material plockat från trädgården på plats, julmusiken spelar på radion såklart har jag och barnen dansat oss trötta under förmiddagen. Julstjärnan är äntligen funnen och på plats, men vart jag lagt vår ljusstake till adventsljusen har jag ingen aning om.. tills jag kom på (En timmas letande senare) att den gick sönder förraåret. Får bli att köpa hem en ny. :/

 
Hittade några gamla "barbie-hästar" medans jag letade advents-belysnignar och barnen vart oerhört glada!

Jobbigt bara när ena hästen har en bjällra i sig, ni kan ju gissa vilken Jacob gillade mest att springa runt med..? ;)


I Fredags bakade jag och Jennifer lite pepparkakor.. eller jag bakade nog mest för Jennifer slutade stansa ur kakor när hon listade ut att man kunde äta degen. ;)
Jag tog även itu med våran hall, den har nu alla nya fårskinn, lampor och lite julblommor på plats, det är sååå fint!
Alla fönster inne i huset har oxå fått sig en omgång och blivit rena och fått upp nya gardiner, utom i vardagsrummet, dit får vi köpa nya gardiner för dom gamla åkte upp i nya hallen istället.

 
Igår klädde vi barnen varmt och sen åkte vi till Morsta Gård, som är här i Brottby där köpte vi biljetter och sen klämde vi in oss i en fullastad vagn som drogs av en stor traktor ut i skogen, väl där gick vi en bit som var belyst med marshaller tills vi kom fram till en brasa och vem var det som satt där då, jo Tomten själv!
Alla barn fick komma fram och hälsa på tomten och önska sig en eller två presenter sen fick dom alla varsitt paket innan vi åkte hem med traktorn igen.

Jacob som Ä L S K A R traktorer tjöt av skratt och ropade "takto, takto" hela resan tur och retur från tomten, men självaste Tomten i sig var han inte intreserad av alls.
Jennifer var väl inte lika imponerad av traktor, hon klagade istället på att det gick långsamt "åka fortare!" var det enda hon tjatade om, men hon kommer få en speciell dag nästa helg för då är det Julmarknad här på Morsta Gård och då finns det Islandshästar att rida på. ;)
 
Nu har vi just ätit lunch, men det börjar bli dags att klä på barnen något finare och bege sig till Vällingby för lite renovering och middag. Ska ta mig i kragen och blogga lite mer i veckan, och förståss slänga ut lite foton här oxå, ha en fortsatt härlig 1:a advent allesammans! :)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards