Nanooks

Alla inlägg den 11 november 2011

Av Jessica - 11 november 2011 21:48


Jag har haft intensiv vecka och har inte haft någon tid eller ork över att fotografera, blogga eller ens svara på mail.
Nu har jag börjat komma ikapp och alla mail har fått svar, bebbarna som jag handmatar växer sakteliga och nu tänkte jag blogga och visa er några foton från gårdagens promenad med barnen.

 

I Måndags vaknade jag och barnen före tuppen kl.05.00 för att hinna klä på oss och äta frukost innan vi satte oss i bilen en timma senare för att ta oss igenom morgontrafiken till Mormor och Morfar i Vällingby.
Väl där fick barnen lite macka innan vi åkte till Spånga där vi parkerade bilen och sen åkte kommunalt till Södra station, Mormor var med som stöd för mig och barnvakt till barnen medans jag under en timma fick perfekt gjutna inlägg till mina skor.

 

Just som vi kom ut ur butiken så kom det en Brandbil, en Ambulans, en Akutbil och en stor Polis-skåpbil, som ni antaligen gissat var mina barns ögon var stora som tefat! ;)

Vi gick in på ett mysigt cafe och tog oss en morgonfika innan vi åkte tåget tillbaka till Spånga, men då jag frös hela morgonen fick jag med Mormor som sällskap en snabbtur till Vällingby där jag hittade en ny vinterjacka för 400kr, vilket i mina ögon var ett fynd. :)

Nu har jag vinterskor och en bra vinterjacka, nu kan snön få komma hit och lysa upp lite! :)


I Tisdags vart det att lämna barnen som vanligt och sen åka till sjukgymnasten, och då jag haft ryggont sedan helgen så kikade hon extra på hur allt såg ut och fann snabbt att jag hade en låsning som hon snabbt fick bort.

Efter lite massage så bokade vi en ny tid om bara 2v, just för att jag hade ont i ryggen, men skulle smärtan släppa kunde vi boka om. Men jag insåg snabbt att det gör inte mindre ont nu, jag har hemsk ryggvärk varje eftermiddag och kväll men det kan ske att jag får ondare pga träningsvärk av dom nya inläggen också, det är väl bara att stå ut ett tag till. Annars får jag väl gå och kolla med sjukgymnasten eller husläkren om det finns något jag kan göra för att slippa smärtan.


På eftermiddagen hade jag föräldramöte för Jacob på Förskolan och sen åkte jag och barnen till Farmor och Farfar, dit kom även Johan någon timma senare och vi fick god middag. Jacob var det full fart på så både jag och Farfar fick fullt upp med att roa honom. ;)


På Onsdagen efter att ha lämnat barnen så åkte jag hem till mina föräldrar och började riva tapeter och fick faktiskt en hel del gjort. :)
På eftermiddagen vart det allt det vanliga med hushållsarbete osv innan jag packade in barnen i bilen och åkte till Täby ICA stop för att lämna av tre kaniner, men efter en halvtimma där insåg jag att jag tagit miste på dag.. det var ju Torsdag jag skulle dit! *suck*
så det vart att åka hem igen och stoppa in kaninerna i sin bur igen.


Igår efter lämnat barnen vart det en tur till Vallentuna där jag hade några ärenden.
Sen gick jag och barnen en promenad efter hämtningen, vädret var rätt intressant, när jag gick dit kunde man vagt se liiite dimma men solen sken och det var en ganska behaglig temperatur ute men på vägen hem såg man knappt handen framför sig och solen hade börjat förvinna.

På kvällen vart det åter en tur till ICA stop, men denna gång behlvde jag inte ta med kaninerna hem igen. ;)

 

Jennifer gick så duktigt brevid vagnen. :)

 

Jacob tittar upp på mamma ur vagnen. :)

 

Jennifer hjälper mamma att hänga upp kedjan..

 

Tänk att det är vintertid nu, syns inte här iaf.

 

Jennifer hämtade Jacobs snutte som han tappat.

 

Så här lite såg man på vägen hem...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards