Nanooks

Alla inlägg den 4 november 2011

Av Jessica - 4 november 2011 21:15


Igår kväll fick jag ett samtal från min marsvinsmentor Stina, hon undrade om jag kunde ställa upp och mata några av hennes marsinsungar då tyvärr två honor avlidit under det senaste dygnet. Nu hade hon fler ungar än honorna klarade av och jag har tidigare bett henne slå mig en signal om hon behöver hjälp med stödmatning någon gång.
  

Så idag på förmiddagen åkte jag förbi och hämtade hem 4st små urgulliga ungar samt en plastmamma som sällskap, numera bor dom i en liten bur i vardagsrummet och blir matade med jämna mellanrum av mig.
Det är två honor och två grabbar ur två kullar och allt verkar gå bra då bebbarna hitills är pigga och matglada, alla  bortsett från en liten pojke som kom hit med diarre och dålig aptit men även om jag nu fått stopp på diarren krävs det lite mer matlust om han ska ha en chans att klara sig. *håller tummarna*
 

Jag fotade dom tre piggare bebbarna så ni kan få ta del av sötnosarna.

  

Hane

 

Hona

 

Hona

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards