Nanooks

Alla inlägg den 2 november 2011

Av Jessica - 2 november 2011 20:13

Nu börjar det bli fullt här hemma med gäster,

hela åtta stycken marsvin och tre kaniner bor tillfälligt hos oss närmsta veckan.


En av sötnosarna är lilla Dirk.

  

Tratten är en återkommande gäst som är en tio-poängare till grabb. :)

  

Igår fick alla djuren rena burar och på kvällen hämtade jag tre kaniner i Täby medans Johan la barnen.
Idag hade jag tur nog ärende i Mörby så jag kunde hämta upp två marsvin där innan jag skyndade mig hem för att äta lite lunch innan jag hämtade hem barnen.
  

Jennifer dansar lite nu på kvällskvisten.

 

Jennifer sa några lite roliga saker idag.. ena var "Mellanmål" men med kraftig brytning lät mera som "MellAnMååål", den andra var när hon i bilen visade mig sina två flätor och sa "Flätoj som stump Pippi" ?!

Det tog några sekunder innan jag förstod att hon syftade på Pippi Långstrump, hon bara vände namnet till

Strump-Pippi. ;)

Av Jessica - 2 november 2011 07:37

Det här vinterlandskapet känns avlsägset men detta kort togs för ungefär ett år sedan!

  

Tur nog låter vintern mig hinna med lite mer jobb utomhus innan den anträder på vår tomt i år, men den får gärna komma men kanske mera åt ja.. ska vi säga om 2veckor?
 

Snart ska jag lämna barnen på dagis och man tjänar lite tid på att jag inte måste klä på dom lager efter lager med kläder och före dess gå ut och låta bilen stå på tomtgång för att ens kunna skrapa rutor eller skotta av den.
Man ska vara glad för dom små sakerna även om det känns lite väl mörkt ute nu om dagarna.

 

Ja, sen bär det av till Habiliteringen och direkt efter ska jag hämta upp yttligare två marsvin innan jag åker hem för en snabb lunch innan jag hämtar hem barnen. :)

 

Nu måste jag svepa det sista kaffet.. ska ta mig i kragen och fotografera lite i eftermiddag vad jag fotograferar återstår att se.. ; )

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards