Nanooks

Alla inlägg den 17 juli 2010

Av Jessica - 17 juli 2010 19:32

Varma Chokladmuffins med inbyggd chokladsås

 

 

Ingredienser   8 muffins*

4 msk rumsvarmt margarin

55 g strösocker

1 stort ägg

85 g extra fint vetemjöl

1 msk kakaopulver

55 g mörk choklad  (vi gillar ljus choklad bättre så tog det istället)

florsocker, att pudra över

*(Vi gjorde dubbel sats och fick 10 st muffins)

 

Tillagning:

1) Placera 8 pappersformar i en muffinsplåt eller ställ 8st dubbla pappersformar på en bakplåt.

2) Vispa margarin, socker, ägg, mjöl och kakaopulver slätt med elvisp.
Vispa inte för länge.

3) Fördela hälften av smeten i pappersformarna. Gör en grop i mitten av varje kaka med en tesked. Bryt chokladen i 8 lika stora fyrkanter oh lägg en bit i varje grop. Fördela resten av smeten ovanpå.

4) Grädda i 190 grader varm ugn i 20 minuter eller tills muffinsen har höjt sig. Låt dem svalna i 2-3 minuter innan de serveras varma, pudrade med siktat florsocker.

 

(Vi ska till nästa gång ha dem inne kortare tid och ha i större bitar choklad.)

Men goda var dem! :)

Av Jessica - 17 juli 2010 16:11

Gott med vattenmelon, det tycker både Jennifer liksom marsvinen. :)

Jacob är så duktig på att vända sig från rygg till mage, men mamma hoppas han lär sig att vända sig tillbaka snart oxå.

Vår charmiga pojke, bara man gullar lite med honom så är livet på topp! :)

Av Jessica - 17 juli 2010 15:57

Vips.

Mina damer tar skydd i lådan när matte kommer med kameran.

Lilla Rosa, en riktigt söt liten dam som letar nytt hem med sin kompis Stjärna.

Stella, som numera njuter av att vara nerklippt så hon orkar busa mycket längre om dagarna. :)

Av Jessica - 17 juli 2010 15:13

Hej hej


Här har vi äntligen Semester! Eller nja, Johan har iaf semester dem kommande 2v, jag har fullt upp då det är ca 14st kaniner och 42st marsvin här för tillfället. :)


Jacob börjar få lite trångt i korgen han ligger i om nätterna så jag sliter för fullt med att renovera Jennifers nya (begagnade) säng som vi fick via bekanta.

Den har slipats och grundmålats, imorgon åker sista lagret färg på sen är den klar. Jag funderar på att dekorera den med lite bladslingor och blommor, men det får bli vid ett senare tillfälle tror jag.

Så i nästa vecka ska Jacob äntligen få flytta till stora spjälsängen och slippa trånga korgen och stora tjejen Jennifer ska få sin fina vita växasäng att sova i istället. :)


Marsvin och kaniner kommer och går för fullt här så nu går kvällarna åt till att bära in och ut djur i ute-hagarna och att utfodra och städa burar. Nästan ett fulltidsjobb, som tyvärr har försvårat av att jag har blivit jättedålig varje gång jag hantarar marsvinens hö.

Jag tog nu i Onsdags allergiprover på både djur och gräs, min misstanke är att en gammal mild allergi övergått till något värre. Och numer städar jag burarna med en ansiktsmask för att inte må allt för dåligt.


Idag hittade jag ett nytt recept på muffins som vi t.o.m hade alla ingredienser till så överaskade Johan med att baka en plåt på 10st muffins.

Och han liksom jag tyckte dem var jättegoda!
Dock ska jag tänka på att ta ut dem tidigare än jag gjorde och ha i en större bit choklad.

Recept kommer.


Jag har även fått gå på min första loppis för i år, och där fyndade jag denna fina kanna! Precis en sån har jag velat ha länge nu. :)

Perfekt till kallt vatten, lemonad, saft liksom att stoppa några fina blommor i.

Och bäst av allt är att den är som ny! *nöjd*

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards