Nanooks

Alla inlägg den 11 juli 2010

Av Jessica - 11 juli 2010 17:57

Hej igen


Jag har inte bloggat om detta, men i Söndags eftermiddag kom Rita, Satu och Sara hit från  Finland. (Rita är Johans Moster, Satu är Ritas barn och Sarra är Ritas barnbarn.)


Dem var hem till oss och grillade i Måndags (fast det var Farmor Tarja och Farfar Bror som bjöd på maten), och till efterätt blev det lite jordgubbar. *tackar!*

I Tisdags hälsade Johan på dem direkt efter jobbet, jag kom förbi en kortis på kvällen med barnen, sen åkte dem tyvärr hem i Onsdags.

Tre generationer Granvik

Jennifer & Sara fann verkligen varann, dem lekte och hade det så kul ihop.

På sista bilden ser ni hur Sara kommer fram och ska ta en tugga av Jennifers jordgubbe. Men Jennifer ville inte dela med sig. ;)

Av Jessica - 11 juli 2010 17:45

Michaela imponerar som vanligt...

Man ska dricka mycket när det är varmt.

Kvällens "Suprice" i kubb spelet. Och härligt sommrig såg hon ut oxå, min kompis Anna. :)

Posa!

Grabbarna bus, det är dem som ska lära våra barn en massa dumheter. ;)

Jacob ligger och har det bra på kvällen, medans vi andra spelar kubb.  

Av Jessica - 11 juli 2010 16:24

Hejsan


Ja, min Lördag började lite tidigare än jag önskat. Det vart att gå upp och efter frukost ta sig ut till djuren och börja storstäda.

Under tiden åkte ca 10marsvin ut på tomten, (mycket midigt när man städar burar), och då och då dök det upp lite kunder.

Det kom 4st marsvin och 2 ute-kaniner, och 2st marsvin åkte hem.


Jag som numer är sååå hes, och hostar och nyser som en tok misstänker starkt att min allergi mot bla pollen förvärrats. Jag har nog aldrig mått så dåligt  som jag gjorde igår när jag städade burar. *suck*

Men jag har nu beslutat att ta itu med detta och så fort Johan går på semester v29 så ska jag till husläkaren och få remiss på att ta blodprov jag med. Så jag får svart på vitt vad det är jag inte tål, och fhv kanske jag kan få bättre medicin så jag kan fortsätta med min hobby Marsvinen.


Vid 12.00 var jag klar ute med djuren och jag hann prcis in och skölja av mig allt damm, spån och hö och byta om till rena kläder tills gästerna kom.

Idag kom Richard, Anna, Stefan och deras dotter Michaela, Christopher och Martin hit! :)


Vi gick in och pratade lite och åt lite lunch som vi bjöd på, det vart dock inget lyxigt bara lite varm korv med bröd.


en packade vi ihop oss och gick den korta sträckan ner till vattnet, (ca5min bort), och där badade vi alla och hade det sååå bra.

Tom. Jennifer badade, hon höll armarna runt pappas hals medans han simmade på rygg, och förståss badade lilla Michaela oxå, hon plaskade på så glatt. :)

Tur att Anna var med, jag är något av en badkruka men hon fick mig att hoppa i samtidigt som henne så jag badade faktiskt mer än vanligt! ;)


När klockan närmade sig 16.00 så bar det av hemåt igen, denna gång för att förbereda grillen och det som skulle grillas.

Alla hade med sig egen mat, och det vart mycket på grillarna. ;)

När alla var mätta och nöjda, ställde grabbarna upp kubben på tomten.

Sen vart det spela av. Fast jag tror nog vi böt lag efter varje match, så vet inte vem som vann i slutändan faktiskt. ;)


Vi tog en fika innan Christopher var tvungen att röra på sig, vi får hoppas att Cicci kan vara med nästa gång så dem kan stanna lite längre. :)

Snälla Richard och Anna hade med sig fikabröd.

Just innan kaffet serverade frågade jag om någon ville ha en isglass (Piggelin) och Martin tackade genast "Ja", när jag kom ut med en glass åt honom och åt mig så vart dem andra sugna oxå, så tillsist satt vi alla med varsin Piggelein i handen medans kaffet svalnade lite. :)


Vi fick t.o.m Anna att spela lite när Christopher åkt hem, och hon hade oanade talanger (eller så var det bara nybörjar tur), men hon tog ner måååånga kubbar iaf! ;)


Det vart en såååå trevlig kväll, så detta måste vi bara göra flera gånger!!! :)


Men till kvällen efter att Anna med familj åkt hem, så började min ork sina, medans Johan, Richard och Martin gick ner till sjön och tog sig ett dopp till så diskade jag undan allt och satte mig i soffan tills grabbarna kom hem.

Sen vart det sängen kort därefter.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards