Nanooks

Direktlänk till inlägg 11 november 2016

Nu kan det bara bli bättre...

Av Jessica - 11 november 2016 11:38

Hönshuset i snöskrud. <3


Det har hänt så mycket de senaste dygnen att jag inte orkar börja förklara allt.. men ska försöka få med en del av det här i alla fall.

 

I Onsdags var det som ni alla vet totalt KAOS i Stockholm med snö och lastbilar,bussar och bilar stillastående huller om buller... även här hemma i Edsbro snöade det på och det rejält, men trots dålig sikt så lyckades jag köra Jennifer till skolan efter en rejäl pannkaksfrukost eftersom Jacob bara fick äta fram till klockan sju på morgonen innan han skulle fasta.

 

På vägen till och från skolan lyssnade jag på raporterna på P4 och insåg snabbt att vi inte kunde vänta med att ta oss in till stan, skulle Jacob bli opererad behövde vi åka med en gång.

Så väl hemma vart det bara att byta plats med Johan i förarsätet och packa in ryggsäcken med sakerna vi behövde ha med oss och åka iväg.

 

Det flöt på bra till Arninge, sen tog det stopp.. tur nog var vi ute i enormt god tid, vi åkte hemifrån ca 09:45 och han skulle inte opereras förrens kl 13:20, men det tog cirka 2h och 45min innan jag och Jacob kunde hoppa av i Mörby C och ta oss in och Johan kunde vända hemmåt mot Edsbro igen då han vid 15:00 skulle hämta upp Jennifer på skolan innan han skulle vända tillbaka till Mörby för att hämta upp mig och Jacob igen.

 

Då det var allmänt kaos även på kliniken fick vi vänta yttligare en timma innan Jacob kunde komma in och opereras, operationen gick bra och läkarna som märkte hur nervös Jacob var lugnade honom och lät honom spela på en ipad medans de satte infarten i armen och sen sa doktorn åt honom att säga godnatt till mamma innan han somnade.


Vi blev hämtade av Johan på busshållplatsen invid motorvägen efter operationen då det var totalt stopp nere i Mörby C, sen fick vi åka till avfarten till Naturhistoriska Museet och vända igen då alla andra avfarter var fulla av stillastående bilar.

Mellan avfarten till Danderyds Sjukhus och Mörby C stod det hela 7st lastbilar och 6st bussar huller om buller som alla fick köra emellan.. snacka om kaos. :/

 

Igår lämnade jag Jennifer till skolan och sen hem och tog hand om Prinsen som mådde klart över förväntan.. han var pigg och glad men hade lite ont i halsen vilket såklart inte är så konstigt med tanke på operationen dagen innan.

 

Jag släppte ut hönsen en stund i solen som faktiskt tittade fram ett par timmar, de var mycket tveksamma till all snö men när jag skottat undan lite i deras gård samt skottat en stig ut till dom så vågade de sig ut ett par timmar. :)

 

  

Sen åkte jag och Jacob till Norrtälje där vi mötte upp pappa och sedan gick vi på möte på Habiliteringen, mycket prat och disskutioner blev det.. och Jacob tyckte väl det var lite så där halvtrist men tur nog hade jag tagit med ipaden med hörlurar som han roade sig med och sedan fick han låna en radiostyrd bil av kuratorn att köra med i korridoren med pappa. ;)

  

Sen hämta syrran och där och då insåg jag hur dålig dagen hade varit.. jösses så arg och irriterad hon var, men hennes resurs hade varit hemma och vabbat (så kan det ju bli ibland) och under dagen hade hon haft tre olika personer som söttat henne, det blev nog så bra det kunde bli och hon gillade alla som var med henne men det tog onödig energi och hon mådde verkligen inte bra resten av dagen och kvällen.

Men tur nog är jag numera expert på att släcka eventuella bränder i tid så med lite lågaffektivt bemötande och genom att hålla mig nära och anpassa middagen så kom vi igenom dagen utan att något utbrott eskalerade iväg.

 

Jacob började få ont i halsen på kvällen och fick alvedon och somnade i soffan med pappa, sen la vi honom i sängen och allt verkade lungt.

 

När båda barnen somnat tog jag en sömntablett och la mig i sängen, jag hann tyvärr bara somna innan Johan kom med Jacob till mig, han la sig i Jacobs säng medans jag tog hand om  Jacob som tyvärr inte blev bättre utan började klaga på magont innan han sa att han måste kräkas och vi fick springa till toaletten.

När man är så trött som jag var missar man lite detaljer.. som att han missade toaletten första gången, men det var bara att vika ihop mattan och torka av golvet innan vi la oss i sängen igen.

Innan jag la mig hämtade jag en hink och den räddade oss resten av natten då Jacob inte han mer än sätta sig upp de följande gångerna under natten.

 

Nu på morgonen fick jag förklara för Jennifer varför hon inte fick åka till skolan och åka skridskor, jag känner inte att det är ett klokt val med tanke på att Jacob troligen är magsjuk och sånt smittar.. samt att dagen igår var så katastrofal att det bästa vore för henne att vara hemma och varva ner med mig.

Detta mottogs inte så väl... så idag fortsätter jag att använda mig av lågaffektivt bemötande och anpassade måltider...

   

Vilken tur att jag fick ner vitlöken i Lördags, nu är det inte ens värt att försöka. ;)

  

Nu sitter jag i soffan och bloggar med altandörren på vid gavel för att svalka Jacob som helt plötsligt fick 40graders feber och Jennifer tittar på film på ipaden med hörlurarna på.

 

Nu kan det bara bli bättre...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 21 januari 2018 16:00

Jacob, Jennifer och Wilma leker i backen.   Hej   Den här helgen har jag och barnen bara varit hemma och tagit det lungt, mycket för att jag är rätt sliten efter veckan som varit men likaså för att Jennifer behöver bearbeta det som hänt s...

Av Jessica - 15 januari 2018 13:07


Min fina Aston <3  Igår var en ganska intensiv och otursdrabbad dag för oss, dagen började med att jag hade kramper i magen och övervägde att åka in till akuten. Min Endometrios bråkade och jag låg dubbelvikt i ett par timmar, men tur nog hjä...

Av Jessica - 11 januari 2018 11:57


  Igår testade jag och Jennifer ett nytt recept på muffins, med Nutella i.Muffinsen var jättegoda men Nutellan kommer vi skippa nästa gång, här kommer receptet. ;)   Muffins   Ingredienser   4 Ägg 4 dl Socker 100 gr Smält smör ...

Av Jessica - 10 januari 2018 18:45

Wilma 8 veckor   Hejsan därute, ni som fortfarande kollar in här på bloggen ibland.   Livet har lunkat på här hemma hela hösten och vintern, med stora framsteg, men likaså många motgångar, vi försöker tänka utanför lådan för att hitta lösn...

Av Jessica - 7 september 2017 18:58

Cadance   Nu går dagarna i vardagslunk, barn till skolan och mannen på jobbet, möten och det vanliga stöket med djur och hushåll.   Jennifer går i skolan och det går klart över förväntan måste jag säga, hennes assistent är jättebra och be...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards