Nanooks

Alla inlägg den 12 november 2016

Av Jessica - 12 november 2016 17:01

Blåmes

  

Hejsan

 

Den här helgen vart inte riktigt som jag hade planerat den, idag skulle jag ha träffat min bästa kompis och bara haft lite tjejmys och få snacka ikapp oss lite, imorgon skulle jag ha åkt till Morfar för att fira Fars Dag.. men så kan det bli ibland.


Igår vart inte Prinsen bättre mer än att han svarade på Alvedonen och febern sjönk men 5,5 timmar senare var febern hög igen och han mådde inget vidare bra och det gick inte att få i honom mat men dricka fick han i sig så han blev aldrig uttorkad.


Jag försökte ringa kliniken som gjorde operationen i Onsdags, men kliniken var stängd på Fredagar och på pappret stod det att man skulle ringa sin läkare.. men dom hade glömt att fylla i något nummer! :/

Så tredje alternativet blev att ringa 1177 och rådfråga, svaret blev direkt att det inte är normalt att bli så sjuk efter en operation och att jag bör uppsöka Karolinska Sjukhusets Barnakut så dom fick titta igenom honom.


Så ringde underbaraste barnvakten Thuija som ställde upp trots att de tvar Fredag kväll, (Johan var på Kickoff med jobbet så han var på Södra sidan av stan), hon kom hit och tog hand om Prinsessan som fick lite Fredagsmys och sedan sova i sin egen säng. Tusen tack Thuija! <3

 

Sen stoppade jag in Jacob i bilen och åkte till Karolinska där vi blev väl mottagna, sköterskorna i receptionen ringde och rådfrågade Öron-, näsa-, halskliniken som hade en jour och de tyckte vi skulle stanna på Akuten så vi skrevs in, när vi kom var det rätt så lite barn där men de kommande timmarna fylldes Akuten på snabbt med sjuka barn.

Vi fick veta direkt att vi inte skulle få vänta så länge och det löftet höll dom, cirka två timmar senare fick vi komma in och träffa en doktor som kollade igenom Jacob.

Med tanke på att han förra veckan var inlagd på grund av Körtelbuk så kollade de även igenom magen, sen ringde doktorn till Öron-, näsa-, halskliniken och rådfrågade en läkare där vad som vore rätt behandling, svaret blev att de misstänker att detta var en postoperativ inflammation som han fått och vi fick Kåvepenin utskrivet på Recept och en tablett att ge direkt på plats.

  

Om han blir sämre ska vi såklart åka in igen, men idag har febern gått ner och han har just börjat äta liiiite mat, så nu hoppas vi att han blir frisk snart igen, men på Måndag ska jag ringa och ta ett snack med Kliniken där han opererades.


Talgoxe

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards