Nanooks

Direktlänk till inlägg 8 november 2016

Snökaos

Av Jessica - 8 november 2016 20:36

Alice

 


Idag har varit en fullspäckad dag.. lite för äventyrfull om man frågar mig till och med. *trött mamma*

 

Imorse vart det att skotta av bilen, lämna barnen på skolan, hem och skotta uppfarten och sen efter bara två timmar packa in sig i bilen och åka till skolan för att hämta upp Prinsen som hade läkarbesök inplanerat på eftermiddagen.

 

Sen smög vi fram på glashala vägar i snöbåsten och tur var väl det för framför oss fick en bil släpp och for som en pingpong boll mellan räckena innan den stannade, jag stannade direkt och frågade hur det var med föraren som var chokad och inte riktigt visste vad han skulle göra.

Jag fick honom att ringa 112 och eftersom vi stod på en enfilig väg straxt efter Roslagsstoppen så vart det snabbt kö, men några lastbilschaufförer kom fram och flyttade bilen, och föraren vart lugnare när han pratade med sos så jag vågade lämna kvar honom.

 

Sen kom vi knappt 300meter innan nästa olycka.. *suck*

Denna gången var det två bilar och en lastbil som smällt och alla stod i vänsterkörfält precis det det blev tvåfiligt igen.

 

Jacob tyckte allt var rätt spännande medans jag mest var glad att jag kört så pass sakta att jag kunde stanna bilen på ett tryggt sätt trots att bilen sladdade på bra när jag bara nuddade bromspedalen.

 

Vi kom efter cirka två timmar tillslut fram till Mörby C där vi hade läkarmottagningen, och i god tid trotts väglaget så vi gick runt och tittade i köpcentrumet där jag aldrig satt min fot förut.

Vi kollade på leksaker och letade bra vintervantar samt ny mössa till Prinsen, några vantar hittade vi inte men dock världens sötaste mössa i form av en uggla. <3

Foto kommer, ni måste såklart få se den! ;)

 

Sen vart det en fika-paus och Jacob fick smaska i sig en stor bit prinsesstårta medans jag själv åt en biskvi.. jag älskar biskvier men denna var tyvärr inte så god som den dom gör på ICA Arninge.. där kan vi snacka om goooooda biskvier! ;)

 

Oj nu kom jag av mig lite.. i alla fall, när vi satt där och fikade kom en polis gående och Jacob blev helt till sig så han ställde sig brevid sin stol och viftade med armen i en hälsning och ett enormt leende på läpparna! ;)

Polisen log glatt och kom direkt fram och frågade vad vi åt för något gott?

Jacob kom av sig totalt och satte sig ner och bara log stort men blev helt stum, Polisen pratade lite med Jacob som bara såg på honom med stora ögon innan han vinkade hejdå och gick igen.

Jacob log med hela ansiktet hur länge som helst efter detta! *starstruck*

 

Sen gick vi upp till väntrummet där han fick leka en stund innan läkaren ropade på oss,

Läkaren pratade med Jacob och vart grymt pedagogisk och fick allt att låta superspännande.. menar till och med stolen var ju som på Star Wars.. ;)

Dom kikade på hur han rörde tungan, halsmandlarna, öronen (vilket ena hade en vaxpropp som doktorn dammsög ut), och sen ville de kika in i hans näsa så han fick en spray som var bedövande samt skulle sänka eventuell svullnad och sen fick vi vänta i väntrummet yttligare en tio minuter.

 

När de skulle kolla näsan blev det i form av en slang med en kamera och en ficklampa inkopplad, när läkaren gjrode undersökningen tyckte Jacob att det var obehagligt och gjorde lite ont men han älskade att få se filmen från näsan som dom spelade in. ;)

Det visade sig direkt att hans körtel bakom/inne i näsan var förstorad och den täppte till helt när han prata vilket den såklart inte ska göra.

De tror att han inte kan andas genom näsan när han äter mat, att han antaligen sticker tungan mellan tänderna när han sover för att kunna andas lättare (vilket kan förklara att han överbett inte blir bättre) och att han hade svårt att stänga munnen ordentligt.

Efter en operation kan troligen alla dessa problem förbättras eller försvinna helt så det vart inget bollande, det var bara att gå till Receptionen och boka en operationstid direkt, och tur nog hade dom en återbudstid redan imorgon som vi såklart bokade direkt! ;)

 

Så imorgon blir det att åka tillbaka till Mörby C och operera bort denna körtel så han kan må bättre, vi blir kvar under  eftermiddagen men får sedan åka hem igen, dock fick inte han vara utan tillsyn så Johan får lämna och hämta oss och däemellan även hämta syrran på Skolan.

 

På vägen hem så var motorvägen  mellan Gillinge och Brottby såklart avstängd på grund av en större olycka mellan två lastbilar och en personbil, så vi kröp från Arninge till Gillinge, via gamla Norrtälje vägen till Brottby i cirka 10-20km/h. *suck*

Sen hämtade vi upp Jennifer hos Farmor och Farfar, åt lite sen middag i form av McDonalds innan vi åkte vidare hemåt igen.

Nej nu orkar jag inte skriva mer här.. återkommer imorgon kväll om jag orkar. :)

 


Kom ut nu, det är inte så farligt mycket snö....
-Aldrig i Livet!


Enda hönan som vågade ut i snön.. i typ 2minuter. ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 21 januari 2018 16:00

Jacob, Jennifer och Wilma leker i backen.   Hej   Den här helgen har jag och barnen bara varit hemma och tagit det lungt, mycket för att jag är rätt sliten efter veckan som varit men likaså för att Jennifer behöver bearbeta det som hänt s...

Av Jessica - 15 januari 2018 13:07


Min fina Aston <3  Igår var en ganska intensiv och otursdrabbad dag för oss, dagen började med att jag hade kramper i magen och övervägde att åka in till akuten. Min Endometrios bråkade och jag låg dubbelvikt i ett par timmar, men tur nog hjä...

Av Jessica - 11 januari 2018 11:57


  Igår testade jag och Jennifer ett nytt recept på muffins, med Nutella i.Muffinsen var jättegoda men Nutellan kommer vi skippa nästa gång, här kommer receptet. ;)   Muffins   Ingredienser   4 Ägg 4 dl Socker 100 gr Smält smör ...

Av Jessica - 10 januari 2018 18:45

Wilma 8 veckor   Hejsan därute, ni som fortfarande kollar in här på bloggen ibland.   Livet har lunkat på här hemma hela hösten och vintern, med stora framsteg, men likaså många motgångar, vi försöker tänka utanför lådan för att hitta lösn...

Av Jessica - 7 september 2017 18:58

Cadance   Nu går dagarna i vardagslunk, barn till skolan och mannen på jobbet, möten och det vanliga stöket med djur och hushåll.   Jennifer går i skolan och det går klart över förväntan måste jag säga, hennes assistent är jättebra och be...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards