Nanooks

Direktlänk till inlägg 2 november 2016

Strålande sol, ösregn och snö inom loppet av ett par dagar

Av Jessica - 2 november 2016 15:25


Dagarna går och mina små kycklingar har växt sig stora och fina, nu vill inte dom sitta inne i ett hönshus hela dagarna, så ett par timmar varje dag får dom komma ut och krafsa runt i trädgården.

I helgen påbörjade Johan bygget av deras lilla rastgård, den kommer vara i anslutning till hönshuset såklart och vara en trygg plats för dom att komma ut och röra sig året runt även när vi inte är hemma.

 

Bygget avstannade lite nu när Jacob blev sjuk och imorgon går Johan på jour så vi får väl se hur lång tid det ta innan vi kan fortsätta med gården.

  

Hönsen kommer farande i full fart när jag kallar på dom, vad gör man inte för lite gottis? ;)

 

Sen kom vinterns första snö, och för hönsen deras första snö någonsin...

 

Idag var det fundersamma kycklingar som kikade ut genom luckan när jag öppnade åt dom på förmiddagen, vad har hänt med världen där ute... ?!

Sötaste lilla Agda var den första att våga sig ut och snart följde resten med, en tallrik med lite gröt lockade förståss också. ;)

Nu har dom upplevt de flesta väderlekarna på ett par dagar, strålande sol, ösregn och nu snö. 

 

Mitt i allt jobbigt hade jag riktigt roligt åt min raring Agda igår, när jag släppte ut dom en stund när regnet stod som spön i backen hoppade alla glatt ut för att lika snabbt bli förfärade över regnet och vända och springa in igen! ;)

Men inte Agda, hon ville se vart jag var och kikade runt hörnet där jag stod under taket och kikade på dom, från taket rann det rejält med vatten och bildade små pölar nedanför trallen där jag stod.
Agda var nyfiken på pölen så hon stoppade fram huudet och pickade i pölen och blev såklart dyngsur på huvudet av vattnet som rann från taket.. hon backade ett steg och ruskade på sig, sen tittade hon fundersamt på pölen igen och sen gick hon fram och pickade i pölen igen... och ja ni förstår..

Jag skrattade gott åt henne, för hon gjorde om samma sak hela fem gånger och varje gång verkade hon lika förvånad över att hon blev blöt på huvudet när hon pickade i pölen!

Hahaha, önskade jag tagit med mobilen och filmat henne! ;)

   

Vitt ute i trädgården.

  

Kalle vågade efter en stund sig ut och picka i snön, det var visst inte så farligt som det såg ut. ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 21 januari 2018 16:00

Jacob, Jennifer och Wilma leker i backen.   Hej   Den här helgen har jag och barnen bara varit hemma och tagit det lungt, mycket för att jag är rätt sliten efter veckan som varit men likaså för att Jennifer behöver bearbeta det som hänt s...

Av Jessica - 15 januari 2018 13:07


Min fina Aston <3  Igår var en ganska intensiv och otursdrabbad dag för oss, dagen började med att jag hade kramper i magen och övervägde att åka in till akuten. Min Endometrios bråkade och jag låg dubbelvikt i ett par timmar, men tur nog hjä...

Av Jessica - 11 januari 2018 11:57


  Igår testade jag och Jennifer ett nytt recept på muffins, med Nutella i.Muffinsen var jättegoda men Nutellan kommer vi skippa nästa gång, här kommer receptet. ;)   Muffins   Ingredienser   4 Ägg 4 dl Socker 100 gr Smält smör ...

Av Jessica - 10 januari 2018 18:45

Wilma 8 veckor   Hejsan därute, ni som fortfarande kollar in här på bloggen ibland.   Livet har lunkat på här hemma hela hösten och vintern, med stora framsteg, men likaså många motgångar, vi försöker tänka utanför lådan för att hitta lösn...

Av Jessica - 7 september 2017 18:58

Cadance   Nu går dagarna i vardagslunk, barn till skolan och mannen på jobbet, möten och det vanliga stöket med djur och hushåll.   Jennifer går i skolan och det går klart över förväntan måste jag säga, hennes assistent är jättebra och be...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards