Nanooks

Alla inlägg under maj 2016

Av Jessica - 6 maj 2016 20:15

Nu känns det verkligen som att det blir en sommar snart, solen har strålat hela dagen och det har varit så pass varmt och skönt att barnen kunnat springa runt barfota och leka hela dagen. :)
 
Då det var en klämdag så har jag varit hemma med båda barnen medans Johan har jobbat.
Jag har inte direkt haft några planer för dagen men med lite hjälp från Jacob har jag tömt det sista ur hönshuset och dammsugit bort det värsta skräpet och alla spindelnät, i övrigt har jag tagit det ganska lungt och gjort lite vardagsstök i huset.
Nu känns det som vi verkligen påbörjat vårat hönsprojekt, jag vet precis vem jag ska beställa äggen av och nu är huset redo att börja fixas. :)

   

Mitt trädgårdsland har det gått lite trögare med, potatisen är planterad och en pallkrage har fått lite broccoli samt rotselleri planterade, trotts att det varit lite kallt på nätterna har nästan alla mina förodlade plantor klarat sig. :)
Igår frösådde jag lite i en pallkrage också, nu är det lite spenat, kålrot och sockerärtor satta och med lite tur kommer allt ta sig som det ska, min tanke är att kunna skörda spenaten innan de andra plantorna växt till sig. :)


  

Jag har inte odlat ens i närheten av allt jag vill, vi får prioritera en hel del i år men första krukan med blommor är numera på altan med underbara petunior från Blomsterlandet där jag jobbar, murgrönan är övervintrad från förra året. :)
  

 Barnen älskar att värmen är här och är ute från morgon till läggdags. :)
  

Idag grillade vi korv till lunch, det var första gången jag stod för grillandet själv. 

Av Jessica - 6 maj 2016 19:44



    

Det är klart mycket roligare att göra hushållsysslor som att vika tvätt och bädda när man har hjälp av familjemedlemmar, denna gång var det Alice som ville "hjälpa till" när jag bäddade rent i vår säng. ;)

Av Jessica - 4 maj 2016 10:17

Foton av mig får man inte se allt för ofta. ;)

 
Jag har inte orkat blogga på ett tag, vi har fullt upp dagarna i ända med läkarbesök, skola, jobb och vardagen, samt så har mitt mående hamnat i en svacka.
  

Det har varit lite svajigt för Jennifer sista tiden, en av sakerna som inte fungerat sista tiden har jag tillsammans med skolan kommit fram till en plan för och än ser vår plan ut att fungera, tänk vad lite kommunikation kan göra mycket. :)
Åtgärdsplanen som skolan gjort är äntligen klar och nu är det snart dags att söka efter en assistent som kommer bli bunden till Jennifer och följa henne från morgon till hämtning i skolan, jag skulle tro att detta blir aktuellt efter sommaren, men det känns skönt att veta att den bollen är i rullning. :)
   

Något roligt som hänt sista tiden är att Jennifer börjat ta med sin sina My Little Ponys till skolan och numera har hon via sina ponnys en väg in i det sociala livet, hon har alltid haft svårt att leka med vänner på rasterna men via sina leksaker och ett gemensamt intresse med flera andra barn så har hon numera vänner hon leker med varje dag från klass F1-2. :)

  
Och för att förbättra på läget så har vi nu delat ut vårat nummer och adress till de vänner Jennifer leker med mest och idag kommer en av vännerna med oss hem efter skolan och leker! :D
Det är första gången på över 2års tid (!) som Jennifer har med en vän hem från skolan, och hon är såklart jätteglad men jag undrar om inte jag är gladare, alla dessa små framsteg känns så fantastiska, det är det här jag har kämpat så hårt för i flera års tid. <3
   

När jag orkar försöker jag göra saker som jag älskar, häromkvällen tecknade jag en tupp. ;)

  

Här hemma händer annars inte så mycket, jag har börjat må lite sämre sista tiden och har återigen börjat få ångest och sover extremt dåligt, det känns riktigt tråkigt att det är så men nu visar min kropp på alla sätt och vis att det är lite för mycket och jag försöker att inte göra mer än jag absolut måste.
 

Jag trivs på mitt jobb men det känns ganska rörigt emellanåt när det är mycket kunder och min hjärna vill inte riktigt hänga med i svängarna, jag tar det som det kommer nu men längre fram måste jag fundera på om jag klarar av att stå i en butik full med kunder varje dag.
Däremot är jag stolt över att jag klarade av att säga till jobbet hur jag mår, jag som aldrig klarat av att säga ifrån eller be om hjälp förklarade att jag är i en svacka och bara vill göra det jag brukar och inget mer tills jag mår lite bättre och dom var förstående och det var inga problem. :)
Min chef frågade direkt om det fanns något dom kunde tänka på samt att jag gjorde ett bra jobb och att det jag gjorde hade stor betydelse för dom, vi kan lungt säga att dom verkar nöjda med min insats på jobbet, vilket är skönt att höra emellanåt. Likaså fick jag för någon vecka sedan veta att jag hinner med en hel del fastän jag bara är där i tre timmar i taget.

 

Tänk vad lite feedback gör att man orkar kämpa vidare och inte bara ge upp, jag vet att Maj blir en jobbig månad just som vi har så mycket möten och tider att passa men jag hoppas och tror att det vänder i Juni när allt lugnar ner sig.

  

   

Vissa dagar går jag efter jobbet ut med min chefs hund Mojje, en riktigt trevlig labrador kille, jag är så tacksam och glad att jag får möjligheten till att gå dessa promenader då jag alltid mår bättre när jag är med djur och det finns ett jättefint elljusspår nära jobbet där jag i Måndags gick 5km med Mojje och varvade ner efter en jobbig dag.
   

Nu har jag har gått småförkyld i närmre en vecka snart och jag börjar tro att detta är ännu ett sätt för min kropp att säga ifrån så får hoppas att förkylningskänslan försvinner över långhelgen som vi har framför oss, det vore inte helt fel att orka med att pyssla i trädgården men viktigaste är att jag tar det lungt, mina växter kan vänta ett par veckor till. :)
   

Nej nu ska jag slå mig ner i solen och bara mysa med katterna innan det är dags att hämta hem alla barn. :)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards