Nanooks

Direktlänk till inlägg 6 maj 2016

Nu är det vår!

Av Jessica - 6 maj 2016 20:15

Nu känns det verkligen som att det blir en sommar snart, solen har strålat hela dagen och det har varit så pass varmt och skönt att barnen kunnat springa runt barfota och leka hela dagen. :)
 
Då det var en klämdag så har jag varit hemma med båda barnen medans Johan har jobbat.
Jag har inte direkt haft några planer för dagen men med lite hjälp från Jacob har jag tömt det sista ur hönshuset och dammsugit bort det värsta skräpet och alla spindelnät, i övrigt har jag tagit det ganska lungt och gjort lite vardagsstök i huset.
Nu känns det som vi verkligen påbörjat vårat hönsprojekt, jag vet precis vem jag ska beställa äggen av och nu är huset redo att börja fixas. :)

   

Mitt trädgårdsland har det gått lite trögare med, potatisen är planterad och en pallkrage har fått lite broccoli samt rotselleri planterade, trotts att det varit lite kallt på nätterna har nästan alla mina förodlade plantor klarat sig. :)
Igår frösådde jag lite i en pallkrage också, nu är det lite spenat, kålrot och sockerärtor satta och med lite tur kommer allt ta sig som det ska, min tanke är att kunna skörda spenaten innan de andra plantorna växt till sig. :)


  

Jag har inte odlat ens i närheten av allt jag vill, vi får prioritera en hel del i år men första krukan med blommor är numera på altan med underbara petunior från Blomsterlandet där jag jobbar, murgrönan är övervintrad från förra året. :)
  

 Barnen älskar att värmen är här och är ute från morgon till läggdags. :)
  

Idag grillade vi korv till lunch, det var första gången jag stod för grillandet själv. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 21 januari 2018 16:00

Jacob, Jennifer och Wilma leker i backen.   Hej   Den här helgen har jag och barnen bara varit hemma och tagit det lungt, mycket för att jag är rätt sliten efter veckan som varit men likaså för att Jennifer behöver bearbeta det som hänt s...

Av Jessica - 15 januari 2018 13:07


Min fina Aston <3  Igår var en ganska intensiv och otursdrabbad dag för oss, dagen började med att jag hade kramper i magen och övervägde att åka in till akuten. Min Endometrios bråkade och jag låg dubbelvikt i ett par timmar, men tur nog hjä...

Av Jessica - 11 januari 2018 11:57


  Igår testade jag och Jennifer ett nytt recept på muffins, med Nutella i.Muffinsen var jättegoda men Nutellan kommer vi skippa nästa gång, här kommer receptet. ;)   Muffins   Ingredienser   4 Ägg 4 dl Socker 100 gr Smält smör ...

Av Jessica - 10 januari 2018 18:45

Wilma 8 veckor   Hejsan därute, ni som fortfarande kollar in här på bloggen ibland.   Livet har lunkat på här hemma hela hösten och vintern, med stora framsteg, men likaså många motgångar, vi försöker tänka utanför lådan för att hitta lösn...

Av Jessica - 7 september 2017 18:58

Cadance   Nu går dagarna i vardagslunk, barn till skolan och mannen på jobbet, möten och det vanliga stöket med djur och hushåll.   Jennifer går i skolan och det går klart över förväntan måste jag säga, hennes assistent är jättebra och be...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards