Nanooks

Alla inlägg den 11 augusti 2011

Av Jessica - 11 augusti 2011 20:26

 

Vi har börjat motionera ungarna nu då dom har så mycket överskottsenergi på kvällarna att det tar flera timmar att få dom att sova.
 

  

Häromdagen fick dom gå med ner till sjön, och då tanken var att dom skulle springa av sig fick vagnen snällt stå kvar hemma. :)
Mycket bus och springa vart det på vägen dit, desto mera gnäll och gråt på vägen hem då dom insåg att dom inte fick bada i sjön.(Att det var ca 13grader varmt,vinden blåste lite snålt och att vattnet var iskallt var visst inget dom brydde sig om fastän dom i normala fall är två badkrukor om vattnet är lite svalt...)

   

Pappa och son busar lite på bryggan

Jacob gillade att "rida" på mammas axlar. ;)

 

Men det fanns många små grodor att studera på vägen hem och sen fick dom båda en varsin ridtur på våra axlar en bit av vägen, vilket gjorde att vi tillslut kom hem igen och efter ett bubbelbad inne i värmen somnade dom båda utan minsta tjaffs. *nöjd mamma*

Av Jessica - 11 augusti 2011 20:19

En sak vi aldrig har bristvara på här hemma är tvätt, då våran tvättkorg alltid tycks vara överfull oavsett om jag vissa dar kör 2-3 tvättmaskiner. *S U C K*
 
Nu tror jag det till stor del beror på värmen, då vi varit ute mycket har kläderna blivit smuttsiga och det har blivit dubbelt så många handdukar då barnen badat minst en gång om dagen.
Och för varje resa vi gjort vare sig det begett sig till Skansen eller ut med båten tycks vi ha badat med kläderna på, spytt ner oss och drällt ner oss och det rejält! ;)
Men idag kom jag äntligen ikapp, det var Max en maskin kvar i tvättkorgen som var halvfull när jag stod och lagade dagens middag och bakade lite matbröd.
  
Bara det att jag inte tog med i beräkningen mina påhittiga barn, denna gång var det Jacob som hittade på hysset att ta av sig blöjan (utan att mamma såg) och sen klättra upp på en stol i köket och låta det skvala lite...


Jösses vad jag tjöt när jag såg honom stå där och kissa ner stolsdynan

och såg hur det bara rann ner på golvet!
  

Det var bara att hugga tag i honom och rusa in på muggen med närmsta handduk som skydd, men väl där hade han såklart kissat klart.
Jaha.. inte mer med det, bara att tvätta av mig och honom och fortsätta med maten, men efter middagen skulle jag städa lite i barnens rum, det var då jag såg brottsplatsen där blöjan åkt av.

 
Det gick inte att tveka på saken, han hade nämligen gått och småkissat lite överallt och både täcke, kudde, lakan, nallar och kläder var blöta.

  

Så nu har vi inte längre en halvfull tvättkorg, den är återigen överfull! :/

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards