Nanooks

Alla inlägg den 9 augusti 2011

Av Jessica - 9 augusti 2011 20:05

Tur att katter har Nio liv!

 


I morse var första dagen barnen skulle gå på Förskolan sedan semestern och samtidigt så hade jag en tid 09.00 för vår katt till Veterinären, dvs 30min efter inlämning av barnen... inte stressigt alls. :/

Väl hos veterinären fick Zingo sin vaccination och sen lyssnades det på hjärtat och lungor innan jag skrev på papper för inskrivning under dagen då hon skulle sövas.
 

Vår kisse har lyckats för andra gången i sitt korta liv lyckats få ett grässtrå i gommen(bakvägen in i nosen) och för att plocka bort denna måste hon sövas så dom kommer åt ordentligt att se vart strået finns.
Förra gången vart det kostnader på akuttid, lungröntgen m.m INNAN dom kikade ner i halsen på henne, denna gång slapp vi alla såna avgifter men det är fortfarande inte billigt att söva ett djur och lämna in den ett par timmar men det är stunder som denna jag känner mig oerhört glad över att ha skaffat försäkring på både hund som katt!


Tur i oturen hade vi också då första veterinären inte såg grässtrået utan fick kalla på hjälp av den andra veterinären för ser dom inte strået går det ju inte heller att ta bort och jag vill inte veta vad det krävs för att hitta strået eller kostnaderna för den extra behandlingen som det skulle ha gått på.
   

 

Lite roligt var det när veterinären berättade att dom vart lite konfunderade när det stod i papprena att Zingo var en hona, framför allt för att röda honor är väldigt ovanligt.. ja, så pass ovanligt att dom kikade två gånger att hon verkligen var en tjej. ;)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards