Nanooks

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2011

En aldrig sinande tvättkorg

Av Jessica - 11 augusti 2011 20:19

En sak vi aldrig har bristvara på här hemma är tvätt, då våran tvättkorg alltid tycks vara överfull oavsett om jag vissa dar kör 2-3 tvättmaskiner. *S U C K*
 
Nu tror jag det till stor del beror på värmen, då vi varit ute mycket har kläderna blivit smuttsiga och det har blivit dubbelt så många handdukar då barnen badat minst en gång om dagen.
Och för varje resa vi gjort vare sig det begett sig till Skansen eller ut med båten tycks vi ha badat med kläderna på, spytt ner oss och drällt ner oss och det rejält! ;)
Men idag kom jag äntligen ikapp, det var Max en maskin kvar i tvättkorgen som var halvfull när jag stod och lagade dagens middag och bakade lite matbröd.
  
Bara det att jag inte tog med i beräkningen mina påhittiga barn, denna gång var det Jacob som hittade på hysset att ta av sig blöjan (utan att mamma såg) och sen klättra upp på en stol i köket och låta det skvala lite...


Jösses vad jag tjöt när jag såg honom stå där och kissa ner stolsdynan

och såg hur det bara rann ner på golvet!
  

Det var bara att hugga tag i honom och rusa in på muggen med närmsta handduk som skydd, men väl där hade han såklart kissat klart.
Jaha.. inte mer med det, bara att tvätta av mig och honom och fortsätta med maten, men efter middagen skulle jag städa lite i barnens rum, det var då jag såg brottsplatsen där blöjan åkt av.

 
Det gick inte att tveka på saken, han hade nämligen gått och småkissat lite överallt och både täcke, kudde, lakan, nallar och kläder var blöta.

  

Så nu har vi inte längre en halvfull tvättkorg, den är återigen överfull! :/

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 21 januari 2018 16:00

Jacob, Jennifer och Wilma leker i backen.   Hej   Den här helgen har jag och barnen bara varit hemma och tagit det lungt, mycket för att jag är rätt sliten efter veckan som varit men likaså för att Jennifer behöver bearbeta det som hänt s...

Av Jessica - 15 januari 2018 13:07


Min fina Aston <3  Igår var en ganska intensiv och otursdrabbad dag för oss, dagen började med att jag hade kramper i magen och övervägde att åka in till akuten. Min Endometrios bråkade och jag låg dubbelvikt i ett par timmar, men tur nog hjä...

Av Jessica - 11 januari 2018 11:57


  Igår testade jag och Jennifer ett nytt recept på muffins, med Nutella i.Muffinsen var jättegoda men Nutellan kommer vi skippa nästa gång, här kommer receptet. ;)   Muffins   Ingredienser   4 Ägg 4 dl Socker 100 gr Smält smör ...

Av Jessica - 10 januari 2018 18:45

Wilma 8 veckor   Hejsan därute, ni som fortfarande kollar in här på bloggen ibland.   Livet har lunkat på här hemma hela hösten och vintern, med stora framsteg, men likaså många motgångar, vi försöker tänka utanför lådan för att hitta lösn...

Av Jessica - 7 september 2017 18:58

Cadance   Nu går dagarna i vardagslunk, barn till skolan och mannen på jobbet, möten och det vanliga stöket med djur och hushåll.   Jennifer går i skolan och det går klart över förväntan måste jag säga, hennes assistent är jättebra och be...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards