Nanooks

Alla inlägg under oktober 2011

Av Jessica - 8 oktober 2011 14:39

..ja, som ni ser har jag uppdaterat det utseende min blogg haft dom senaste åren. Och vad skönt det var med lite förändringar, nu känns den lite mer up to date.. :)


Hoppas ni fortsätter att följa mig här på bloggen även fast jag ändrat lite. ;)

Av Jessica - 8 oktober 2011 12:27

Igår satt jag med lilla marsvinet Alissa i knät i soffan och nere vid fötterna låg vår katt Zingo och sov.
Efter en stund blev Alissa lite nyfiken och började nosa runt och busa i soffan, och ju nämre hon kom Zingo ju mer kurade Zingo ihop sig till en liten boll medans hon med en nyfiken och osäker min studerade Alissa som började göra lite popcorn-hopp då och då.
 

Efter en stund så kom Alissa rätt så nära Zingo och när hon gjorde en lite oväntad popcorn-hopp så vart katten så rädd att hon flög rätt upp i luften och landade på armstödet med en förskräckt min!
 

Jösses vad jag skrattade, det såg ju bara för roligt ut!
Katten jagar i normala fall både möss och fåglar ute men här inne vart hon livrädd för ett litet marsvin på ca 3mån. ;)


Tyvärr hade vi ingen filmkamera hemma så vi kunde föreviga denna händelse inte heller togs det några kort men ni kna få ta del av några foton som togs för några dagar sedan när marsvinen var ute på promenad.

  

Av Jessica - 8 oktober 2011 12:14

..ja, fast någon gran var det inte han satt i här, utan våran stora Ek på framsidan.
Det börjar bli dags att samla ihop lite nötter inför vintern så nu ser man lilla herr Ekorre ganska så ofta ränna runt med ett ekollon i munnen. ;)


Lyckades fånga den lilla sötnosen på bild igår;

  

Av Jessica - 4 oktober 2011 13:30

Hejsan till alla er därute.. ni som kan njuta av den vackra höstsolen och orkar kliva upp ur sängen och jobba, sköta barn, djur och hushåll, jag ska erkänna att jag är ganska så avis på er.

   

Själv har jag legat nerbäddad i sängen sedan i Lördags, jag har blivit redigt förkyld och Johan är nu hemma och sköter barn och hushåll. :(

Men det känns som det är på väg att vända åt rätt håll nu eller så är det bara jag som hoppas på det?! Nu sover jag iaf inte tjugotvå timmar om dygnet, utan närmre nitton timmar om dygnet.. och det är iaf en förbättring, sen så har Johan tröttnat på alla mina pappersbitar överallt, (alltså snorpappret, och tro mig.. det går åt ett par toarullar om dagen här numera) så nu har jag alltid en soppåse brevid mig vare sig jag ligger i soffan eller i sängen så jag kan hålla det snyggt och rent omkring mig. Vad gör man inte för husfriden...

    

Jennifer som hostat och hostat senaste veckan blir inte bättre och min starka misstanke att det är astman som spökar har nu bekräftats.

Igår kväll satt jag och Johan och bollade om hur vi ska göra med henne och då tog Johan hennes cortison spray och kikade närmre på och snabbt uträknat insåg vi att den nog varit slut i närmre 2v!
Så inte undra på om hon hostar och har sig!!

Idag är det problemet åtgärdat då Johan hämtat ut nya mediciner åt lilla fröken så om någon vecka borde hon vara helt symptomfri igen. *håller tummarna*


Nu ska jag bädda ner mig i sängen en stund så jag hinner somna innan Johan kommer hem med två busiga barn som kommer härja runt här inne som en virvelstorm.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards