Nanooks

Alla inlägg den 23 oktober 2011

Av Jessica - 23 oktober 2011 12:42

 

Vilket härligt väder vi har haft denna varma höstdag!
  

Vi håller på för fullt att städa tomten inför den kommande snön, det ska krattas, klippas gräs, plockas undan allt skräp som vi rensat ut och så har jag tänkt att storstäda marsvinsrummet inför vintersäsongen. 


En bra början har det blivit idag iaf, Johan har packat vagnen full med skräp och jag har krattat rent utanför uteburarna och ingången till marsvinsrummet, samt städat 3st uteburar som nu står redo för nya kunder.
Sen ska det städas grundligt inne i marsvinsrummet också så jag är redo för den kommande vintersäsongen, såklart med virkon så alla ev. bakterier försvinner.
Nu har jag två stora hinkar fulla med flaskor och skålar att diska ur och vattendunken som behövs så jag slipper springa mellan huset och marsvinen varje gång en flaska ska fyllas på.
 

Igår förändrades barnens rum, helt oplanerat, pga ett spontant inköp av en ny möbel till barnens stora glädje! ;)
Återkommer om detta i ett annat inlägg.
Nu sover iaf båda barnen gott i sina sängar och jag ska hoppa in i duschen och packa skötväskan för snart ska vi bege oss till andra sidan stan och fira kusinen Frida som fyller år i veckan som kommer. :)

 

G R A T T I S  i förskott F R I D A !  :)

Av Jessica - 23 oktober 2011 10:10

Dessa kaxiga steg tas av lilla Bella.


Igår kväll fick marsvinen komma ut och springa lite på golvet efter ett par dagar med "bur-arrest". Ja eftersom vi har varit hundvakt till Farmor och Farfars hund Sigge så har en promenad på golvet varit omöjligt för marsvien, då han troligen skulle jaga och bita dom så har dom för sin egen säkerhets skull fått vara kvar i buren.
 
Men igår hämtade dom hem Sigge igen och marsvinen fick till sin stora glädje komma ut och springa av sig lite. Men när marsvinen kom ut och började ränna runt ville katten vara med och leka så hon la sig helt sonika på grönskakerna jag lagt ut och kromade sig i strålkastarljuset när jag fotograferade. ;)

  

Zingo vill också vara med i strålkastarljuset

   

Gammeltanten Alma


Alissa och Bella kollar läget i buren

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards