Nanooks

Direktlänk till inlägg 2 december 2010

Lchf.. bra eller dåligt?

Av Jessica - 2 december 2010 12:14

Hejsan


Ja, jag har ett problem jag absolut vill försöka lösa nu i vinter. Jag har fött två barn och gått upp ca 10kg mer i vikt än vad jag vägde innan, något som jag inte gillar då jag varken kommer i kläderna jag hade innan graviditeten och likaså för att min kondition och ork inte är densamma.


Så jag har klurat länge på ett "billigt" sätt att banta /träna. Men min karaktär är inte den bästa då jag måste hålla fingrarna i styr oavsett om Johan proppar i sig lite godis, chips eller whatever om kvällarna. *suck*

Men för att förtydliga, Johan får äta vad han vill, jag förbjuder honom inte att äta godis för att JAG ska banta.


Jag har nu börjat lite smått (ja, helt egentligen) att pröva en diet som kallas lchf, alltså ska jag inte äta kolhyderater av någon sort men mycket fett. Konstigt va? Tyckte jag med till en början men både min kompis Anna med familj likasom min syster följer denna diet och den verkar fungera bra.

Men det är kostsamt och lite krångligt att klura ut vad man får äta osv.


Nu tyvärr följde jag inte dieten till 100% första dagarna och effekten.. ja, 2kg upp i vikt istället! *panik*

Vad ska jag nu göra.. antingen följer jag dieten till 100% eller så skippar jag den totalt. Någon som har något råd i denna fråga?

Jag velar mycket och så länge jag velar kommer jag följa den till punkt och pricka för att se om vågen gör mig gladare om en vecka eller två.


Annars har jag faktiskt tagit mig i kragen på ett annat område än maten, tacken för detta ska nog gå till Cissi och Martin som gav mig den sista puffen som behövdes för att komma igång. *tackar!!!*

Jag tränar nu lite varje dag hemma, till en början mycket med hantlar, nu också med en motionscykel vi lånat av mina svärföräldrar.

Men det är inte alltid lätt eller roligt, men hittils har jag faktiskt märkt en förändring då jag orkade knappt cykla i en kvart första gången men nu igår cyklade jag i en hel timma delvis med hantlarna! *stolt*


Det jag vill fråga om här, i detta röriga inlägg är om ni har ett bättre sätt att hålla en diet, ett bättre alternativ, än denna lchf diet? Eller om ni mest av allt reckomederar just den.

Träningen har jag lite mer under kontroll nu, lite träning med hantlar och situps borde vara en början då jag även har som mål att cykla minst en timma varje dag. När barnen blir friska blir det förutom detta även en promenad varje dag. :)

 
 
Ingen bild

Lena Kvarnback

2 december 2010 13:30

Jag rekommenderar en balanserad kost med lagom mycket av allt, det är det totala kaloriinehållet som räknas. Du är inte ensam om att ligga på + efter barnen är födda, mina +12 sitter envist kvar och just nu har jag inte orken att göra något åt det med allt plugg och julen som närmar sig. Men de gånger jag verkligen tagit tag i och skrivit upp vad jag ätit så har det gett resultat.
Vill du förresten ha lite bodysar till Jacob i storlek 80/86, de är för små för Arvid så jag ger gärna bort till någon som kan använda dom istället.

Jessica

2 december 2010 18:01

Ja hemskt gärna! :)

Lutar åt att jag ska äta nyttigt och fortsätta min träning, om det inte ger resultat får jag ta och lösa det därifrån istället.

 
Anna

Anna

2 december 2010 16:34

Ja du vet ju vad ja tycker..
Och jag är ett levande bevis på att det funkar.. men alla gör ju som dom vill ;)
Lycka till tjejen!
Kram

http://www.familjenmillberg.bloggplatsen.se

Jessica

2 december 2010 18:03

Ja, du är såååå duktig oxå. :)

Men jag orkar inte hålla fast vid en diet som tar bort så mycket som jag älskar som bla morötter, lussebullar, FRUKT..

Så kör vanlig mat(nyttigare alternativ dock) och fortsätta min träning. Vi får se vad som händer framöver sen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 21 januari 2018 16:00

Jacob, Jennifer och Wilma leker i backen.   Hej   Den här helgen har jag och barnen bara varit hemma och tagit det lungt, mycket för att jag är rätt sliten efter veckan som varit men likaså för att Jennifer behöver bearbeta det som hänt s...

Av Jessica - 15 januari 2018 13:07


Min fina Aston <3  Igår var en ganska intensiv och otursdrabbad dag för oss, dagen började med att jag hade kramper i magen och övervägde att åka in till akuten. Min Endometrios bråkade och jag låg dubbelvikt i ett par timmar, men tur nog hjä...

Av Jessica - 11 januari 2018 11:57


  Igår testade jag och Jennifer ett nytt recept på muffins, med Nutella i.Muffinsen var jättegoda men Nutellan kommer vi skippa nästa gång, här kommer receptet. ;)   Muffins   Ingredienser   4 Ägg 4 dl Socker 100 gr Smält smör ...

Av Jessica - 10 januari 2018 18:45

Wilma 8 veckor   Hejsan därute, ni som fortfarande kollar in här på bloggen ibland.   Livet har lunkat på här hemma hela hösten och vintern, med stora framsteg, men likaså många motgångar, vi försöker tänka utanför lådan för att hitta lösn...

Av Jessica - 7 september 2017 18:58

Cadance   Nu går dagarna i vardagslunk, barn till skolan och mannen på jobbet, möten och det vanliga stöket med djur och hushåll.   Jennifer går i skolan och det går klart över förväntan måste jag säga, hennes assistent är jättebra och be...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards