Nanooks

Alla inlägg den 14 december 2010

Av Jessica - 14 december 2010 13:52

Hejsan allesammans!


Igår var en underbar om än något slitsam dag, vi skulle nämligen på Lucia firande på Dagis och sen skulle vi  bjuda både Mor och Farföräldrar på middag.

Dagen började tidigt med att jag dammade, la ut juldukar, dammsög, städade, diskade, förberedde efterätten, dukade bordet och skötte barnen.

Jennifer väntade tålmodigt vid matbordet medans mamma stökade runt i resten av huset.

 

Sen tog tiden slut, och det vart brottom att slänga på barnen sina finkläder och åka till Dagis.

Väl är mötte vi Farmor, Farfar och Pappa på parkeringen och straxt efter att vi gått in på Dagiset och fotat alla små söta tomtar, lucior och pepparkaksgummor så kom Mormor och Morfar också.

Undebaraste Jennifer på Dagis med sin fina julröda klänning.


Vi gick till stora avdelningen och såg ett litet Lucia tåg bestående av 3st söta Lucior, 2st bedårande tomtar och en pepparkaksgubbe. Dom var så söta och duktiga på att både sjunga och teckna med händerna (på mitt dagis lär sig barnen att göra vissa tecken "teckenspråk" medans dem sjunger).

Detta är något jag verkligen ser fram emot, om ett år är min dotter en av dem i Luciatåget, känns så overkligt men fantastiskt! *stolt mor*


Sen sa jag God Jul och Gott Nytt år till underbaraste fröken Ia och sa att vi  ses nästa år, för nu har vi beslutat oss för att Jennifer får vara hemma resten av året. Hem fick vi med oss sötaste sakerna hon gjort nu i höst, en ängel, en snögubbe och en lykta. Förskolelärarna hade även gjort varsin fin pepparkaka åt barnen oxå, och den hänger nu här hemma i väntan på Julen då Jennifer får äta upp den. ;)

Jennifers skapelser! *stolt mamma*

 

Väl hemma bjöd vi på pepparkakor, glögg och lite kaffe. Under tiden började jag med middagen vilket som jag skrev tidigare Krämig Kyckling i ugn.

Vi hade en mysig kväll med mycket prat och god mat, efterätten som blev chokladpudding gick också hem hos alla. *nöjd*


Och just den här kvällen var alla så nöjda, glada och avslappnade.. vilken underbar känsla! Det här måste vi göra flera gånger!

Tackar så mycket både Bror, Tarja, Bo och Monica att ni kunde komma så här mitt i en vecka och delta i denna högtid med mig, Johan och våra barn. *Massor av kramar* Ni är dem bästa Mor och Farföräldrar ett barn kan få!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards